نمایشگاه ۳۰ سال حکاکی احمد وکیلی برپا می‌شود

۱۴فروردین۱۳،

نمایشگاه ۳۰ سال حکاکی احمد وکیلی که شامل آثارهای دوره های متعدد کاری اوست مهرماه سال جاری در گالری آریا برپا خواهد شد.

احمد وکیلی در گفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: من کار حکاکی را به صورت جدی از سال ۱۳۶۲ آغاز کرده ام و تا به امروز هم آن را همچنان ادامه داده ام که در این نمایشگاه که ۳۰ سال حکاکی احمد وکیلی نام دارد مجموعه ای از آثارم که در طول این سه دهه خلق کرده ام را در گالری آریا به نمایش خواهم گذاشت.

وی همچنین در انتشار یافتن کتابی دربارهٔ حکاکی خبر داد گفت: همزمان با برپایی این نمایشگاه یک کتاب که هم جنبه آموزشی دارد منتشر خواهد شد. در این کتاب به بیانی روایی و خاطره گونه دربارهٔ اتفاقات و مراحلی که هنر حکاکی طی کرده است، سخن گفته ام.

به گفته وکیلی؛ حکاکی این روزها کمتر از سوی نقاشان مورد توجه قرار می گیرد و تنها تعداد محدودی امروزه این شیوه را برای خلق اثر به کار می گیرند و در دانشکده های نقاشی به این شیوه اهمیت نمی دهند و همین موضوع آسیب جدی به این هنر دیرینه زده است.

احمد وکیلی متولد سال ۱۳۴۰ است.

اوفارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشگاه تهران و فارغ التحصیل رشته نقاشی در مقطع فوق لیسانس است.
وکیلی در ۱۳۶۴ اولین نمایشگاه انفرادی اش را برگزار کرد و طی سالهای فعالیت خود نمایشگاه های متعدد دیگری را در داخل و خارج از کشور برپا کرده است.

احمد وکیلی هنرمند نقاش ایرانی به تدریس در دانشگاه نیز پرداخته است.

در کارنامه هنری وی جوایز بسیاری به چشم می خورد. وکیلی در سال ۱۹۹۱میلادی، در اینوال بلانیاجزو به عنوان بهترین تصویرگران سال انتخاب شده و اثرش در ایتالیا و توکیو به نمایش در آمده است.

آثار وکیلی همچنین در سال های ۱۳۷۰ و ۱۳۷۲ برگزیده نمایشگاه آسیایی ودر سال ۱۳۷۲برگزیده نمایشگاه بین الملی تهران شده‌اند.

انتهای پیام/۳۱/۳۱


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.