نمایشگر لمسی که کاربر را شناسایی می‌کند

نمایشگرهای لمسی از کاربری آسانی برای صاحبان خود برخوردار بوده اما قادر به تشخیص میان اثر انگشت‌ها نیستند، در حالی که سیستم جدید محققان دانشگاه ملون کارنگی قادر به شناسایی ورودی‌های کاربر با استفاده از نمایه الکتریکی بدن است.

این شیوه که توسط دانشمندان «انگشت‌نگاری خازنی» خوانده شده، در نشست نرم‌افزار و فناوری رابط کاربر در ماساچوست ارائه شده است.

این سیستم با ارسال چندین فرکانس از یک جریان الکتریکی ضعیف به انگشت کاربر در زمان لمس نمایشگر کار می‌کند.

فرکانس‌های مختلف از مسیرهای گوناگون از میان بدن انسان عبور کرده و نمونه پیش‌ساخت این دانشمندان با اندازه‌گیری مسیر طی شده توسط هر فرکانس یک نمایه الکتریکی را ساخته که تنها به کاربر اختصاص دارد. سپس اثر متقابل هر کاربر با نمایشگر به این نمایه اضافه می‌شود.

این سیستم بر اساس سیستم لمس دیزنی ساخته شده که به اجسام روزمره اجازه شناسایی حالت‌های تماسی را می‌دهد.

این فناوری می‌تواند در تبلت‌های آینده مورد استفاده قرار گیرد که به افراد مختلف اجازه استفاده همزمان را از یک نمایشگر لمسی بویژه برای بازی‌های رایانه‌ای یا حتی نقاشی ارائه می‌کند. در حال حاضر بازی‌های تبلیت برای دو بازیکن وجود داشته اما آنها از یک صفحه تقسیم شده برای ورودی جداگانه استفاده می‌کنند.

این محققان با همکاری پژوهشگران مؤسسه تحقیقاتی دیزنی در پیتزبورگ و دانشگاه توکیو توانسته‌اند یک نسخه بازی تبلت را برای دو بازیکن طراحی کنند که به کاربران اجازه می‌دهد به خال‌ها در هر بخش از نمایشگر ضربه زده و امتیاز آنها بطور جداگانه توسط رایانه ثبت شود.

اگرچه این سیستم می‌تواند بین کاربرهای مختلف تمایز قائل شود؛اما به گفته محققان، علائم الکتریکی بدن به اندازه کافی برای استفاده به عنوان یک نشانه بیومتریک برای دسترسی ایمن به یک دستگاه دقیق نیست.

برای مثال پوشش یک کفش متفاوت می‌تواند علائم الکتریکی بدن را تغییر دهد؛ چرا که مسیر جریان به زمین تغییر کرده است. این امر باعث نوسان بسیار زیاد این علائم شده که آن را برای شناسایی فرد غیر قابل استفاده می‌کند.

داغ کن - کلوب دات کام ارسال به کلوب


Latest news from our site
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.