نمایشی از محمد یعقوبی به روی صحنه می‌روند

نمایشی از محمد یعقوبی به روی صحنه می‌روند

۱۹ آذرماه؛

نمایشی از محمد یعقوبی به روی صحنه می‌روند

نمایش “برهان” به کارگردانی محمد یعقوبی از ۱۹ آذرماه با بازی معادی، سرابی، کوثری و کیخانی در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.

منبع : خبرگزاری مهر

تاریخ : یکشنبه ۱۹ شهریور ساعت ۱۴:۴۸

سرپرست گروه “تئاتر این روزها” درباره جدیدترین اثر نمایشی این گروه در سال جاری گفت: قرار است از ۱۹ آذرماه نمایش “برهان” نوشته دیوید آودورن را در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران به صحنه ببریم. البته در حال بازنویسی اثر هستم و تغییراتی را در آن ایجاد خواهم کرد.
یعقوبی درباره گروه بازیگری این نمایش افزود: در این نمایش به دلیل تجربه خوبی که با گروه بازیگران نمایش “خشکسالی و دروغ” یعنی پیمان معادی، باران کوثری، علی سرابی و آیدا کیخایی داشتیم از همان گروه بازیگری استفاده می‌کنم. البته نمایش “برهان” هیچ شباهتی به نمایش “خشکسالی و دروغ” ندارد.
این نمایشنامه نویس با سابقه تئاتر ایران درباره نمایشنامه “برهان” و داستان آن گفت: این نمایشنامه در سال ۲۰۰۲ برنده جایزه پولیتزر شده و در سال ۲۰۰۵ نیز فیلمی از روی آن ساخته شده است. امیرحسین طاهری نیز برای ترجمه نمایشنامه “برهان” برنده جایزه جشنواره انتشارات افراز شده است. “برهان” به زندگی یک پرفسور و دختر و شاگردش می‌پردازد.
این کارگردان تئاتر درباره دلایل اجرای نمایش “برهان” در فرهنگسرای نیاوران یادآور شد: وقتی در شورای هنری مجموعه تئاتر شهر بودم قرار شد کارگردانانی که در سال ۹۰ در تئاتر شهر کار کردند در سال ۹۱ نوبت اجرایی به آن‌ها تعلق نگیرد. به همین دلیل به این نظر احترام گذاشتم و برای اجرای اثر خود به تئاتر شهر مراجعه نکردم.
یعقوبی ادامه داد: جدول اجرایی تماشاخانه ایرانشهر نیز پر بود ضمن اینکه در این مکان تئاتری تنها می‌توان ۳۰ اجرا داشت که این تعداد اجرا جوابگوی ما نیست. اما در فرهنگسرای نیاوران قرار است ما ۵۰ اجرا داشته باشیم و امیدوارم در صورت استقبال این تعداد اجرا افزایش پیدا کند.
وی درباره زمان آغاز تمرینات نمایش “برهان” گفت: ما تمرینات نمایش را شروع کردیم اما چند روزی به دلیل اجرای نمایش “خشکسالی و دروغ” در خارج از تهران تمرینات قطع می‌شود.

کد خبر: ۴۵۹۷۱

Share/Save/Bookmark


هنر نیوز – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.