نمایشی برای تماشاگران ۷ تا ۷۰ ساله

نمایش “پریماه در آسمان” نوشته مژگان قربانلو و کار محمدرضا مالکی در آخرین روز نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان به صحنه می‌رود.

به گزارشممتازنیوز، مالکی در گفتگو با روابط عمومی این جشنواره اعلام کرد: این نمایش داستان دختربچه‌ای را روایت می‌کند که یک آدم برفی دارد و دوست ندارد با آمدن بهار آدم برفی‌اش آب شود تا اینکه در جریان یکسری اتفاقات در می‌یابد آدم برفی‌اش به یک گل تبدیل شده است.

این هنرمند تئاتر ادامه داد: فلسفه این نمایش درباره این است که مرگ پایان همه چیز نیست بلکه هر موجودی که می‌میرد به گونه‌ای دیگر حیات پیدا می‌کند.

این کارگردان که نمایشش را در بخش مسابقه نوجوان این دوره از جشنواره به صحنه می‌برد، افزود: این نمایش را برای تماشاگران ۷ تا ۷۰ ساله اجرا می‌کنم چون معتقدم همانطور که کودکان از تماشای نمایش لذت می‌برند، پدر و مادرهایشان هم باید با کار ارتباط بگیرند و نمایش باید برای آنان نیز چیزهایی داشته باشد.

او در ادامه از جای خالی تئاتر نوجوان در ایران اظهار تاسف کرد و گفت: متاسفانه در کشورمان چیزی به نام تئاتر نوجوان نداریم و امیدوارم اقدام جشنواره امسال در  جدا کردن بخش کودک از نوجوان در حد شعار و این جشنواره باقی نماند و در آینده هم ادامه پیدا کند.

به گفته مالکی تحقق این امر نیازمند برنامه‌ریز زیربنایی، حمایتهای کافی و تبلیغات گسترده است.از سوی دیگر باید سالنی ویژه تئاتر نوجوان هم داشته باشیم تا تماشاگران این گروه سنی دچار سرگردانی نشوند.

این هنرمند فعال در عرصه تئاتر کودک و نوجوان در پایان گفت: خوشبختانه جشنواره امسال در مقایسه با دوره‌های پیشین سختگیری بیشتری در انتخاب آثار داشته و امیدوارم شاهد نمایش‌هایی با کیفیت بالا باشیم./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.