نمایش‌های آئینی و سنتی ریشه در فرهنگ و باورهای ایرانی دارد

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

جمشید مشایخی گفت:نمایش‌های آئینی و سنتی ریشه در فرهنگ و باورهای مردم ایران دارند و باید مورد حمایت جدی مسئولین و مدیران فرهنگی قرار بگیرند .

 به گزارش هنرآنلاین،جمشید مشایخی در باره اهمیت برگزاری جشنواره  آئینی و سنتی و تاثیراتش در حوزه اعتلای تئاتر عنوان کرد : نمایش های آئینی و سنتی ریشه در فرهنگ و باورهای مردم ایران دارند و باید مورد حمایت جدی مسئولین و مدیران فرهنگی قرار بگیرند.

این بازیگر ضمن اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره درترویج و اعتلای نمایش های سنتی افزود : مهم ترین برآیند برگزاری جشنواره نمایش تئاتر آئینی و سنتی رونق تولید این نوع نمایشها در بخش های مختلفی مثل بخش های نقالی ، سیاه بازی و تعزیه خواهد بود و حضور کارگردان های با سابقه در جشنواره می تواند به انتقال تجربیاتشان به جوانها کمک کند و این هنرهای اصیل بتواند در نسل های بعد هم تداوم داشته باشد.

جمشید مشایخی ضمن تأکید بر داشتن نگاه باز به نمایشنامه‌ها در جشنواره خاطر نشان کرد : با مدیریت صحیح و استفاده از آثار و اجراهای بزرگان نمایش های آئینی سنتی می توانیم شاهد برگزاری جشنواره خوبی باشیم و نباید نگاه انحصار طلبانه ای در برگزاری جشنواره وجود داشته باشد. دوری مسئولین جشنواره از اعمال ممیزی ها در قبال متون ارسالی به جشنواره می تواند منجر به تولید آثار شاخص و باهویت ایرانی باشد .ممیزی آفت و چالش بزرگ تئاتر در این سالهای اخیر بوده است ومانع پیشرفت منطقی تئاتر می‌شود.

انتهای پیام/۵۳
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.