نمایش آثار تازه موزه ای در کاخ نیاوران

یکشنبه ۱۴ آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

طی فصل تابستان سال جاری تعدادی آثار موزه ای که تا کنون در معرض دید قرار نداشتند از مخازن کاخ اختصاصی نیاوران خارج شده و به نمایش عموم گذاشته شده است.

به گزارش تفسیری باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران؛ یک جفت کریستال تراشدار دو رنگ ساخت کشور چک، ظرف تزئینی با نقوش مقعر تراش کاری شده ساخت کشور آمریکا و تندیس “نشان مهر” اهدایی از طرف کشور پاکستان در نمایشگاه ملی اسب و چهارپایان در سال ۱۹۶۷ آثاری می باشند که در معرض دید قرار گرفته اند.
لازم به ذکر است؛ از اسفند ماه سال ۸۸ که کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی شد کارهای اساسی و مهمی در دستور کار قرار گرفت که از جمله آنها حفظ اصالت چیدمان اشیا در فضاهای مختلف با استفاده از مدارک و اسناد موجود در مرکز اسناد و اطلاعات اشخاص قدیمی در کاخ بوده است.
همچنین؛ اشیایی که به سبب قرارگیری در مسیر بازدید امکان نمایش نداشتند با توجه به سنخیتی که با دیگر اشیا در کاخ داشتند در آن محیط در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته اند.
گفتنی است؛ کاخ اختصاصی نیاوران یکی از کاخ موزه های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران است که بین سال های ۱۳۳۷ تا ۱۳۴۶ ساخته شد و از سال ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۷ هجری خورشیدی محل اصلی سکونت پهلوی دوم و خانواده اش بوده است./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.