نمایش آثار سیاه‌وسفید پیکاسو در موزه گوگنهایم نیویورک

۴ شنبه ۱۷ آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

موزه ˝گوگنهایم˝ نیویورک میزبان مجموعه‌ای از آثار پابلو پیکاسو با عنوان ˝پیکاسو: سیاه و سفید˝ است.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین، مجموعه‌ای جذاب از هنر تک رنگ به نام “پیکاسو: سیاه و سفید”، با تمرکز بر آثار این هنرمند اسپانیایی در معرض دید عموم گذاشته شده است.

بنابر این گزارش تفسیری، این مجموعه از ۱۱۸ نقاشی، مجسمه و نسخه‌های کاری پیکاسو که بر روی کاغذ انجام شده، تشکیل شده است.

آثار سفید و سیاه پیکاسو متعلق به یک دوره وقتی خاصی نمی باشد، بلکه او بین سال‌های ۱۹۰۴ تا ۱۹۷۱ میلادی از سادگی و قدرت این هنر تک رنگ الهام گرفته و به خلق چنین آثاری پرداخته است.

به نوشته یورو نیوز، “کارمن گیمنز”، متصدی موزه گوگنهایم نیویورک درباره این نمایشگاه می‌گوید: فکر می‌کنم آنچه برای مردم قابل توجه است، دیدن کل زندگی پیکاسو به رنگ سیاه و سفید است. برای بهتر شناختن پیکاسو این موقعیت خوبی است. این به این معناست که علاقه او به خطوط و کاربرد رنگ همیشه برای او ضروری نبوده است. او واقعا توانایی این را هم داشته که بدون رنگ هم نقاشی بکشد.

برخی دیگر از آثار ویژه این نمایشگاه، “منیناس” نام دارد که الهام گرفته از اثری به همین نام از “دیگو ولازکز”، نقاش اسپانیایی است.

“گیمنز” در ادامه می‌افزاید: پیکاسو توضیح داده که تفاوت بین ماتیس نقاش و خودش در این است که اگر یکی از دو رنگ آبی یا قرمز را از نقاشی‌های ماتیس حذف نمایید، دیگر چیزی از تابلوهایش باقی نمی‌ماند. اما اگر رنگ را از نقاشی پیکاسو حذف کنیم همچنان نقاشی‌اش در سطح بالایی باقی می‌ماند.

استفاده مکرر پیکاسو از رنگ سفید و سیاه و یا پالت خاکستری، با تاکید وسواس‌آمیز او به خط و فرم و علاقه‌اش به سایه روشن ارتباط بسیاری دارد.

این مجموعه همچنین شامل آثاری است که از کلکسیون‌های خصوصی و عمومی آمریکایی و اروپایی وام گرفته شده است. شش اثر این مجموعه پیش از این هیچگاه در معرض عموم نمایش داده نشده‌اند.

گفتنی است، موزه گوگونهایم نیویورک تا روز ۲۳ ماه ژانویه میلادی (۳ بهمن‌ماه) میزبان مجموعه “پیکاسو: سیاه و سفید” خواهد بود.


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.