نمایش اقتدار نظامی ایران با رونمایی از دستاوردهای جدید

ایران > دفاع– گروه سیاسی:
در سالروز گرامیداشت روز صنعت دفاعی دیروز از شش دستاورد دفاعی با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان رونمایی شد.

این دستاوردها شامل نسل جدید موشک فاتح ۱۱۰، موتور دریایی بنیان ۴، آزمایشگاه پرنده آرمیتا، خودروی تاکتیکی ارس، خمپاره انداز وفا و سامانه جهت‌یاب و شنود شاهد می‌شود. در این مراسم که در مرکز نمایش‌های هوایی برگزار شد سردار احمد وحیدی گفت: صنعت دفاعی با چند کارکرد خود شناخته می‌شود که یکی از آنها استقلال است.

وزیر دفاع اضافه کرد که جمهوری اسلامی ایران به‌رغم محدودیت‌هایی که در بازار تجاری وجود دارد، به لحاظ عدد و تنوع محصول یکی از کم‌نظیرترین کشورهای دنیاست. ما در داخل صنعت دفاعی ایران ۱۴۳۶محصول متنوع و گسترده با بازار نسبتا محدود داریم و این یعنی توانسته‌ایم با بومی‌سازی، اقتصادی‌سازی نیز انجام دهیم.

وحیدی با بیان اینکه انقلاب نوین در عرصه دفاعی پیدا شده است، تصریح کرد: این انقلاب هم در سرشت جنگ و هم در شیوه‌های جنگ است. الان موازنه تهدید و خطر جایگزین موازنه قدرت شده است و جمهوری اسلامی توانسته به خوبی در این تغییر موازنه، جایگاه بارز خود را نشان دهد.وی اظهار داشت:۱۹۲

محصول در سال گذشته توسط وزارت دفاع تولید شده است که به‌نظر می‌رسد رکورد ارزشمندی باشد. وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه‌های در دستور کار وزارت دفاع گفت: ما جنگنده‌هایی را در دستور کار داریم که امیدواریم در سال‌جاری برخی از آنها به نتیجه برسد. همچنین تولید نسل جدید شناورهای پرنده با توان رزمی بالا، نسل‌های جدید موشک‌های بالستیک و کروز، خودروهای زرهی، پهپادهای جدید، زیردریایی جدید و شناورهای سنگین در دستور کار وزارت دفاع است که امیدواریم در سال جدید به نتیجه برسد.

وحیدی در پایان خاطرنشان کرد: ما در وزارت دفاع ۲۱درصد رشد در تولید محصولات، ۱۷۸درصد رشد در فناوری و اختراعات، ۲۸۶درصد رشد در پروژه‌های دانشگاهی و ۱۳۸درصد رشد در پروژه‌های تمام‌شده صنعتی داشته‌ایم. رئیس‌جمهور نیز در این مراسم با بیان اینکه اگر صنعت دفاعی در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد، مابقی حوزه‌ها پشت سر هم قرار می‌گیرند و این برای ما بسیار مهم است، گفت: بنده باورم این است در دو برنامه پنج ساله می‌توان صنعت دفاعی را به صنعت مرجع تبدیل کرد.


RSS

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. علیرضا:

    ایران وایرانی پاینده باد.هرکشوری که نتواند از خود دفاع کند مورد تهاجم واستعمار قرار میگیرد از رشد تسلیحات نظامی وموشکی ایران افتخار میکنم وزورگویی راتحمل نمیکنیم علی الخصوص از اسراییل واعراب جاهل وکثیف وبوالهوس وسوسمار خور مرگ بر عرب وعربستان وآل سعود

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.