نمایش توراندخت در فرهنگسرای نیاوران به صحنه رفت

‘نگین میرحسنی’ روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، گفت: نمایش کمدی ‘توراندخت’ به کارگردانی ‘محسن معینی’ از دیروز در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفته و ۳۲ اجرا را پشت سر خواهد گذاشت.

تهیه کننده تئاتر ‘توراندخت’ توضیح داد: ریشه‌های اصلی داستان ‘توراندخت’ به داستان گنبد سرخ از هفت پیکر نظامی بازمی‌گردد، این داستان در جهان بسیار مورد توجه قرار گرفته و هنرمندان بزرگی همچون شیلر به عنوان نویسنده و پوچینی به عنوان یک اپرانویس مطرح ایتالیایی این داستان ایرانی را بازخوانی کرده‌اند.

میرحسنی ادامه داد: ‘برتولت برشت’ نمایشنامه نویس برجسته و مشهور آلمانی داستان توراندخت را مبدل به نمایشنامه کرده و این کتاب با ترجمه هنرمند قدیمی سینما و تئاتر کشورمان ‘رضا کرم رضایی’ به چاپ رسیده است.

این تهیه‌کننده تئاتر گفت: محسن معینی با توجه به نمایشنامه برشت، متن تخت حوضی کرم‌رضایی و اپرای پوچینی با نگاه ویژه خود به این داستان پرداخته و یک تئاتر طنز را به اجرا درآورده است.

میرحسنی از ‘محمدرضا علیمردانی’، ‘علیرضا ناصحی’، ‘گیلدا حمیدی’، ‘توماج دانش بهزادی’، ‘اسدالله یکتا’، ‘رضا تفکری’، ‘علی رفیعی’، ‘آزاده اکبری’ و ‘کیانا کیانی’ به عنوان بازیگران این تئاتر نام برد و افزود: دانشجویان می‌توانند بلیت این نمایش را به صورت نیم بها دریافت کنند.

گروه تئاتر ‘شرنگ‌’ به کارگردانی ‘محسن معینی’ سال گذشته نمایش‌ ‘آدم خوابش می‌گیره و بازیگرو زنش’ را با بازی ‘علی نصیریان’ و ‘محبوبه بیات’ به روی صحنه سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برده بود.

نمایش ‘توراندخت’ نیز به تهیه کنندگی نگین میر حسنی برای یک‌ماه همه روزه از ساعت ۲۰:۳۰ در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود.

‘توراندخت’ داستان دختر خاقان چین را روایت می‌کند که قصد ازدواج ندارد و به همین دلیل با مطرح کردن سه سوال قصد رد کردن تمام خواستگاران خود را دارد.

فراهنگ** تهرام/۶۰۶۵/۱۳۹۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۵۸۸۶۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. Afina:

    You have shed a ray of suhsnnie into the forum. Thanks!

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.