نمایش خیابانی ایران-ترکیه

نمایش خیابانی «داستانک» کاری از امیرحسین شفیعی و با بازی افتال گولبوداک از امروز ۱۳ شهریور‌ماه اجرای عمومی خود را مقابل سالن اصلی تئاتر شهر آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایش خیابانی «داستانک» کاری از امیر حسین شفیعی، محصول مشترک کمپانی تئاتر اناتولی و کارگاه تئاتر خیابانی ایران از امروز دوشنبه ۱۳ شهریور‌ماه ساعت ۲۰:۳۰ مقابل سالن اصلی تئاتر شهر اجرای عمومی خود را آغاز می‌کند.

این نمایش فرمالیستی پس از حضور موفق در سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، جشنواره تئاتر شهروندی لاهیجان و سقز از ۱۳ شهریور تا ۱ مهر‌ماه میزبان علاقه‌مندان به تئاتر است.

در این اثر نمایش افتال گولبوداک از کشور ترکیه و راضیه ده‌پایینی به ایفای نقش می‌پردازند.

«داستانک» قصه مینی‌مالیستی است که با زبان بدن (تئاتر فیزیکال) اجرا می‌شود. این نمایش تولد و زندگی دو انسان را در زمان و مکان یکسان نشان می‌دهد اما هر کدام تاثیرات متفاوتی را در دنیای پیرامون خود ایجاد می‌کند.

عوامل این نمایش «داستانک» عبارتند از: مشاور کارگردان رحمت امینی، دستیار کارگردان نگار جنیدی، بازی‌سازان روح‌الله سنایی، اعظم رضوی، لیلا جنیدی، علیرضا کاظم‌زاده، حامد عرب، طراح صحنه روح‌الله سنایی و علی عمرانی، عکاس سمیرا جنیدی،‌ روابط بین‌الملل مینا کاظم‌زاده.

بر اساس این گزارش، افتال گولبوداک بازیگر ترکیه‌ای در سال ۱۹۶۰ در استانبول متولد شد. در سال ۱۹۸۳ به صورت حرفه‌ای کار تئاتر را شروع کرده و در ۲۱ سال گذشته در عرصه تئاتر بدون کلام و بدن فعالیت داشته و نمایش‌های زیادی را در کشورهای آلمان، بلژیک، لهستان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و هلند اجرا کرده است. او در حال حاضر در حوزه کارگردانی و بازیگری فعالیت دارد و در تئاتر خیابانی جهان چهره‌ای شناخته شده است.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.