نمایش ‘داستانک’ محصول مشترک ایران و ترکیه در تئاتر شهر اجرا می شود

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، نمایش خیابانی ‘داستانک’ محصول مشترک کمپانی تئاتر ‘آناتولی’ و ‘کارگاه تئاتر خیابانی ایران’ ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه روز دوشنبه در مقابل سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به اجرا می رسد.

این نمایش پس از حضور موفق در سی‌امین جشنواره بین‌المللی فجر، جشنواره تئاتر شهروندی لاهیجان و سقز، تا اول مهر ماه میزبان علاقه‌مندان به تئاتر است.

در این نمایش ‘افتال گولبوداک’ بازیگر ترکیه ای و راضیه ده‌پایینی به ایفای نقش می‌پردازند.

‘داستانک’ قصه مینی‌مالیستی است که با زبان بدن – تئاتر فیزیکال – اجرا می‌شود. این نمایش تولد و زندگی دو انسان را در زمان و مکان یکسان نشان می‌دهد اما هر کدام تاثیرات متفاوتی را در دنیای پیرامون خود ایجاد می‌کند.

افتال گولبوداک بازیگر ترکیه‌ای در سال ۱۹۶۰ در استانبول متولد شد. در سال ۱۹۸۳ به صورت حرفه‌ای کار تئاتر را آغاز و در ۲۱ سال گذشته در عرصه تئاتر بدون کلام و بدن فعالیت داشته و نمایش‌های زیادی را در آلمان، بلزیک، لهستان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و هلند اجرا کرده است.

او اکنون در حوزه کارگردانی و بازیگری فعالیت دارد و در تئاتر خیابانی جهان چهره‌ای شناخته شده است.

** نمایش ‘سه‌شنبه؛ ۱۶ بهمن’ به صحنه می رود

نمایش ‘سه شنبه؛ ۱۶ بهمن’ در خانه نمایش ۲ به صحنه می رود.

این اثر رویکرد آخرالزمانی دارد و به نویسندگی و کارگردانی سیدعلی موسویان از هفتم مهر ماه در خانه نمایش(۲) به اجرا می رسد.

داستان این نمایش در مورد چند شخصیت نمایشی است که در فضایی طنز، انتظار منجی آخر‌الزمانی که خود در ذهن می‌پروانند را می‌کشند که قرار است در روز و ساعتی مشترک ظهور کند اما در نهایت متوجه می‌شوند باید به انتظار منجی باشند که در روایات اسلامی آمدن وی مژده داده شده است.

سیدعلی موسویان که این نمایش را با گروه تئاتر ‘تلنگر’ آماده می‌کند، به تازگی دو نمایشنامه به نام‌های ‘پانزده سال گریه نکردم’ و ‘مثل انقراض ماموت‌ها’ را برای شرکت در بخش چشم‌انداز سی ویکمین جشنواره تئاتر فجر ارسال کرده است.

فراهنگ ** ۹۲۶۶ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۶۸۸۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.