نمایش ‘راهزنان’ در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، علیرضا کوشک جلالی کارگردان ایرانی مقیم آلمان، که برای به صحنه آوردن جدیدترین اثر خود در ایران به سر می برد، اکنون به همراه گروه خود مشغول تمرین نمایش ‘راهزنان’ در پلاتو شماره یک مجموعه تئاتر شهر است.

این کارگردان تئاتر که پیش از این نمایش‌هایی چون ‘پستچی نرود’ا، ‘نورا’، ‘خدای کشتار’ و ‘موسی و ابراهیم و گل های قرآن’ را کارگردانی کرده، قصد دارد نمایش ‘راهزنان’ را با طراحی صحنه بهروز غریب پور اواخر شهریور ماه در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه ببرد.

نمایشنامه ‘راهزنان’ نوشته ‘فردریک شیلر’ نمایشنامه نویس آلمانی (معروف به شکسپیر آلمان) است که در ۱۹ سالگی این اثر را نوشته است.

در این اثر جنگ بین احساسات لطیف و با شکوه انسانی در برابر ناملایمات در برهه‌ای از تاریخ آلمان به نمایش گذاشته می شود. این متن شاعرانه و آزادیخواهانه مملو از احساسات پر شور جوانان آن دوران در آلمان است.

در این نمایش ۱۴ بازیگر به ایفای نقش می پردازند که کوشک جلالی بیشتر بازیگران را از میان شرکت‌ کنندگان کارگاه آموزشی که چندی پیش در ایران برگزار کرد، انتخاب می کند.

** استقبال از نمایش ‘ساقی’

نمایش ‘ساقی’ که از ۱۰ مرداد ماه در تالار اصلی به صحنه رفته، تاکنون با استقبال مطلوب تماشاگران مواجه شده است.

نمایش ‘ساقی’ به نویسندگی و کارگردانی امیر دژاکام هر روز غیر از شنبه ها ساعت ۲۱ با بازی محبوبه بیات، اصغر همت، امیریل ارجمند، ابوالفضل امامی، شکرخدا گودرزی، خسرو احمدی، امیر کربلایی، نادیا فرجی، علیرضا ناصحی، تینو صالحی، سارا منصوری، شیوار ترابی، حسین شهبازی، ابوالفضل جمشیدی، حسام شریفی، امیر بشارت، مهدی مصباحی، فاطمه شریفی، سعید نصرتی و علی کرسی زر میزبان علاقه مندان است.

** ‘خرس’ با تالار سایه خداحافظی کرد

نمایش ‘خرس’ به کارگردانی اسماعیل شفیعی روز گذشته(سه شنبه) در میان استقبال قابل توجه تماشاگران به اجرای خود در تالار سایه پایان داد.

این اثر نمایشی از ۱۸ تیر ماه اجرای خود را با بازی اصغر همت، لیلا برخورداری، مهدی زمین پرداز، مرجان قمری و حامد پشتیبان در تالار سایه آغاز کرد.

با اتمام این اثر نمایشی، از روز جمعه سوم شهریور ماه نمایش ‘قتل آقای کاف’ به کارگردانی سید جواد روشن در تالار سایه اجرا می شود.

فراهنگ ** ۹۲۶۶ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۶۶۸۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.