نمایش فیلم های جشنواره نماز ونیایش به روایت دوربین در شبکه های سیما

نمایش فیلم های جشنواره نماز ونیایش به روایت دوربین در شبکه های سیما

سید رسول موسوی نژادیان خبرداد؛

نمایش فیلم های جشنواره نماز ونیایش به روایت دوربین در شبکه های سیما

سید رسول موسوی نژادیان معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قم گفت: فیلم های جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین در شبکه های سیما به نمایش در می آیند.

تاریخ : جمعه ۱۷ شهریور ساعت ۱۶:۴۱

به گزارش هنرنیوز به نقل از ستاد خبری پنجمین جشنواره نمازو نیایش به روایت دوربین، سید رسول موسوی نژادیان در جمع خبرنگاران استان قم به اهداف مهم برگزاری جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین اشاره کرد و با بیان این مطلب که بسترهای نمایش فیلم های ارسالی به جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین مهیا شده اظهارداشت: آثاری که از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند در شبکه های سیما به نمایش گذاشته می شود و تشویق و ترغیب هنرمندان برای تولید آثار فاخر دینی از مهم ترین اهدافی است که این جشنواره دنبال می کند.
وی با تاکید براینکه ترویج فرهنگ دینی در زمان کنونی به شیوه های قدیمی پاسخگوی نیازهای مخاطبان نیست تصریح کرد: استفاده از قالب هنر به ویژه سینما بهترین شیوه ممکن برای انتقال فرهنگ دینی به شمار می رود.
معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: جشنواره سراسری نماز و نیایش به روایت دوربین از جمله راهکارهای انتقال فرهنگ دینی به شمار می رود که اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان قم با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران به صورت متناوب هر دوسال یکبار به صورت ملی آن را برگزار می نماید. وی با بیان اهمیت برگزاری جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین در استان قم گفت: با توجه به اینکه از قم به عنوان پایتخت مذهبی جهان یاد می شود و انتشار علوم دینی از این شهر به تمام دنیا صورت می‌گیرد، لازم بود اشاعه فرهنگ نماز و نیایش نیز با زبان هنری بین مخاطبین ترویج شود.
موسوی نژادیان ، نماز و نیایش را از اصلی ترین موضوعاتی دانست که به صورت جدی باید به آن توجه شده و از تمام ظرفیت های آن برای ترویج این فرهنگ استفاده شود. وی اضافه کرد: برگزاری جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین در چهار دوره گذشته ظرفیت بسیاری را در سطح ملی برای جامعه سینمایی ایجاد کرده است. معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان ظرفیت‌های نمایش آثار ارسالی به این جشنواره تصریح کرد: با توجه به اینکه بستر نمایش این فیلم‌ها در سینماها فراهم نیست، باید از این آثار در شبکه‌های سیما استفاده شود.
وی خاطرنشان کرد: آثار کیفی و مطلوب ارسالی به دبیرخانه این جشنواره در دوره‌های گذشته نیز از شبکه‌های سیما به نمایش گذاشته شده است. .
پنجمین جشنواره سراسری نماز و نیایش به روایت دوربین از ۲ تا ۵ بهمن ماه به میزبانی استان قم توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار خواهد شد و آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره تا ۱۰آبان ماه از طریق سایت انجمن سینمای جوانان به نشانیwww.iycs.irامکان پذیر است.

کد خبر: ۴۵۸۳۷

Share/Save/Bookmark


هنر نیوز – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.