نمایش فیلم نامزد بهترین فیلم خارجی زبان بافتا در جشنواره دفاع مقدس

سینماپرس-گروه سینما/فیلم سینمایی «آزادگان» به نویسندگی و کارگردانی اسماعیل فروخی از کشور فرانسه در جشنواره فیلم دفاع مقدس به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش سینماپرس،امسال در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس در بخش بین‌الملل سه بخش فیلم‌های داستانی، فیلم‌های مستند و فیلم‌های بخش عماد مغنیه را به نمایش درمی‌آید که در این بخش به معرفی فیلم «آزادگان» به نویسندگی و کارگردانی اسماعیل فروخی اهل فرانسه می پردازیم.

«آزادگان» فیلمی است که داستان آن متعلق به سال ۱۹۴۲ و زمانی است که پاریس توسط نیروهای آلمانی اشغال شده است. یونس که یک فروشنده سیاه‌پوست الجزایری است و توسط پلیس دستگیر شده موافقت می‌کند در مورد یک مسجد در پاریس که مظنون به کمک به مبارزان مقاومت و یهودیان است جاسوسی کند. یونس که شاهد اقدامات وحشتناک نازی‌هاست به همکاری خود با آنها پایان می‌بخشد تا تبدیل به یک مبارز آزادی‌خواه شود. اسماعیل فروخی (متولد ۱۹۶۲) یک کارگردان فرانسوی – مراکشی است کارگردانی آن را به عهده داشته است. تهیه کنندگی آن را فابین وونیه به عهده داشته و در کنار اسماعیل فروخی نویسندگی این فیلمنامه را: آلن میشل بلان انجام داده است. بازیگرانآن عبارتند از طهار رحیم، مایکل لونزدیل، محمود شالابی و لوبنا آزابال.

اسماعیل فروخی نویسنده و کارگردان فرانسوی تا به حال دو فیلم بلند و چندین فیلم کوتاه ساخته و موفق به دریافت جوایز متعددی از جمله بهترین فیلم کوتاه جشنواره کن و نامزدی بهترین فیلم خارجی زبان بافتا برای فیلم «سفر بزرگ» شده است.

وی چند فیلم کوتاه به نام های گزارش، یک جفت کفش و چند فیلم بلند به نامهای سفر بزرگ و آزادگان در کارنامه خود دارد.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس از سوم تا هفتم مهرماه سال جاری در شهر کرمان و همزمان درنه کشور جهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ه/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۵۹۸


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.