نمایش قدرت تامکت‌های نهاجا در سوریه /تصاویر

پورتال خبری ممتاز نیوز: اخیرا فیلمی در رسانه‌های منتشر شده که قابل بررسی بیشتر است.

 تحولات سوریه وارد مرحله جدیدی شده و تروریست‌ها به تدریج از مواضع  خود در جبهه‌های مختلف  عقب‌نشینی می‌کنند.

تروریست‌های تکفیری در جبهه‌های مختلف همچون “حما”، “ادلب”، “حلب”، “لاذقیه” و “قنیطره” متحمل شکست‌های سنگینی شدند تلاش می‌کنند از طریق حامیان بین‌المللی خود جنگ روانی ضد جمهوری اسلامی و محور مقاومت به راه بیاندازند.

وزارت دفاع روسیه روز گذشته فیلم های متعددی از عملیات هوایی و دریایی مسکو علیه مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه منتشر کرد.  در یکی از این فیلم ها، جنگنده “اف-۱۴” ایران، بمب افکن های “توپولف-۹۵” روسیه را به سمت سوریه اسکورت می کند. این بمب افکن ها و جنگنده ها برای نابودی عناصر داعش به سمت سوریه در حرکت هستند و البته اعتقاد بر این است که این اتفاق در شرق سوریه و در جریان بمباران مواضع داعش رخ داده است.

نمایش قدرت

نمایش قدرت

**ادعای یک کارشناس روسی

در فیلم منتشر شده از وزارت دفاع  یک جنگنده روسی “توپولوف” توسط تامکت‌های نهاجا اسکورت شده است. جدا از این که تا چه حد این جنگنده‌ها مربوط به جمهوری اسلامی ایران بوده جای سوال است اما تاکنون هیچ گفت و گوی جدی از سوی امیر سرتیپ “حسن شاه صفی” فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و یا امیر سرتیپ “علیرضا برخور” جانشین فرمانده نهاجا درباره این جنگنده‌ها منتشر نشده است .

“بوریس زیبرمن،” کارشناس مسائل روسیه و خاورمیانه در “سازمان دفاع از دموکراسی” گفت: این فیلم نشاندهنده آن است که احتمالا روسیه برخی از موشک های کروز خود را از حریم هوایی ایران به سمت سوریه پرتاب می کند.

وی در ادامه افزود: به احتمال زیاد، بخشی از این فیلم در حریم هوایی ایران گرفته شده است. این نشاندهنده همکاری های نظامی مستمر ایران و روسیه است. روسیه با انتشار این فیلم ها قصد دارد قدرت نظامی خود را به نمایش بگذارد. مسکو پیشتر نیز فیلم هایی از حملات هوایی خود به مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه منتشر کرده بود.

البته باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری‌های گسترده ای در این زمینه انجام داد تا اینکه امیر سرتیپ دوم ستاد “حسین چیت فروش” مشاور فرمانده نهاجا در این زمینه مطالبی را درباره اسکورت جنگنده روسی توسط “تامکت های نهاجا” مطرح کرد.

امیر سرتیپ حسین چیت فروش مشاور فرمانده نهاجا در گفتگو خود گفت: درباره فیلم منتشر شده از اسکورت جنگنده روسی توسط تامکت‌های نهاجا اظهار داشت: امکان اسکورت توپولوف روسی توسط تامکت‌های نهاجا وجود دارد .

مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  بابیان اینکه اصل فیلم را مشاهده نکرده است، خاطرنشان کرد: البته از این احتمالات زیاد است و اسکورت جنگنده روسی به منظور شناسایی و رصد منطقه صورت گرفته و موضوع خاصی نیست.

البته باید یادآور شد که حضور تامکت‌های نهاجا نه برای انجام عملیات بلکه برای رصد و شناسایی بوده که البته ارتباطی به عملیات هوایی نیروی هوایی ارتش فدراسیون روسیه ندارد.

** کمک‌های ایران مستشاری است

جدا از تمام موارد مذکور مقامات لشگری و کشوری جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام‌ کردند که کمک‌های کشور ما به سوریه در چارچوب و راستای مشاوره‌های نظامی آموزشی بوده و هیچگاه کمک ایران وارد فاز سخت و نظامی نشده است.

ادعای عجیب حضور جنگنده‌های ایران در آسمان “سوریه ” به زعم رسانه‌های وابسته به تروریست‌ها در سوریه نشان‌دهنده حضور نظامی هوایی ایران در سوریه بوده حال آن که هر گونه کمک نظامی سخت از سوی جمهوری اسلامی ایران قویا رد شده و بر همین اساس هم حضور جنگنده‌های ایرانی در آسمان  “دیرالزور” حقیقت ندارد.

نمایش قدرت

*جوکار: هرگونه کمک‌های مستشاری لازم باشد انجام می‌دهیم

“محمد صالح جوکار” عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت:  ما هرگونه کمک مستشاری لازم باشد در جهت مقابله با تروریسم را انجام می‌دهیم. وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران برخود وظیفه می‌داند تا هرگونه کمک مستشاری را در این راستا انجام دهد.

**جنگ روانی رسانه‌های بیگانه

البته در گذشته هم  مطالبی توسط رسانه‌های وابسته به غرب و مخالفین سوری درباره اسکورت هواپیمای مسافربری وزیر خارجه عمان توسط جنگنده‌های نهاجا مطرح شده بود که البته ادعای مذکور قابل استناد نبود و از منابع معتبر مطرح نشده است.  جمهوری اسلامی ایران همواره مطرح کرده که هیچگاه حضور سخت در سوریه ندارد و  کمک‌های کشورمان به سوریه مستشاری است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.