نمایش قطعات کمیاب و استراتژیک خودرو

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 نمایش قطعات کمیاب و استراتژیک خودرو

نمایش قطعات کمیاب و استراتژیک خودرو

ممتازنیوز: نخستین نمایشگاه قطعات استراتژیک خودرو توسط گروه خودروسازی سایپا آغاز به کار کرد.

به گزارش ممتازنیوز، این نمایشگاه با ابتکار گروه خودروسازی سایپا و با هدف شناسایی توانمندی ها و ظرفیت های قطعه سازان داخلی، جذب حمایت های دولتی و برنامه ریزی برای تولید این قطعات در داخل کشور و جلوگیری از خروج ارز از کشور برگزار می شود.
در این نمایشگاه قطعات کمیاب و استراتژیک خودرو که در خارج از کشور تولید می شود به نمایش درآمده و گروه خودروسازی سایپا ضمن جلب مشارکت شرکت های قطعه ساز داخلی تلاش می کند با ایجاد این توانمندی در داخل برای تولید قطعات به نمایش درآمده، زمینه افزایش عمق داخلی سازی خودرو و کاهش هزینه های تولید و جلوگیری از خروج ارز از کشور را فراهم سازد.
بر اساس این گزارش بسیاری از قطعات به نمایش درآمده در گذشته توسط شرکت های ایرانی تولید می شده که پس از بروز بحران شدید یک سال گذشته در صنایع کشور و کمبود نقدینگی، تولید آن متوقف شده که گروه خودروسازی سایپا قصد دارد با جلب حمایت های دولتی زمینه تولید مجدد این قطعات را در کشور ایجاد کند.
معرفی قطعات مهم و استراتژیک به صنعت گران، قطعه سازان و جامعه دانشگاهی کشور، دریافت طرح های پیشنهادی برای تولید قطعات مورد نظر، حمایت و سرمایه گذاری در طرح های ارائه شده در کنار جذب سرمایه گذار جهت اجرای این طرح ها از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه محسوب می شود.
کاهش وابستگی به ارز برای قطعات و افزایش ساخت داخل و دستیابی به دانش تولید قطعات همواره به عنوان دو هدف اصلی گروه خودروسازی سایپا برای کاهش هزینه های تمام شده تولید در دستور کار قرار داشته و این گروه با اقداماتی از این دست، جذب سرمایه گذاری در این حوزه را هدف گذاری کرده است.
نخستین نمایشگاه قطعات مهم و استراتژیک خودرو از امروز در شرکت سازه گستر سایپا آغاز به کار کرده و پذیرای عموم از جمله شرکت های قطعه سازی، دانشگاهیان و صنعت گران و همچنین سرمایه گذاران خواهد بود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.