نمایش واقعی مردم‌سالاری در حماسه سیاسی ۲۴ خرداد/کشورهای مدعی دموکراسی در برابر اقتدار ملت ایران سر تعظیم فرود آورند

۲۵خردادماه،

” رامین مهمانپرست ” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مشارکت میلیونی ملت ایران در حماسه سیاسی چه تأثیری در قدرت چانه‌زنی ایران در عرصه بین‌الملل دارد، گفت: حضور گسترده و پرشکوه ملت ایران در یکی دیگر از صحنه‌های حساس سیاسی جمهوری اسلامی ایران را تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: این حماسه با مشارکت بالای مردم شکل گرفت و آنها بار دیگر با حضور میلیونی خود حماسه مهم دیگری را آفریدند.

مهمانپرست افزود: قطعا این مشارکت گسترده معنایی جز مردم‌سالاری واقعی و روند دموکراسی در کشور ما برای مخاطبان خارجی ندارد.

معاون وزیر خارجه تصریح کرد: کشورهای خارجی و مدعی دموکراسی در غرب می‌بایست به عظمت و اقتدار ملت و کشورمان و به مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود احترام بگذارند و در برابر این مهم سر تعظیم فرود آورند.

وی اظهار داشت: وقتی دیدگاه‌های مختلف و سلیقه‌های متنوع در انتخابات مطرح می‌شود و مردم با شنیدن نقطه نظرات کاندیداها و روش‌هایی که برای حل مشکلات کشور و پیشرفت و توسعه آن ارائه می‌کنند و به فرد مورد نظر خود رأی می‌دهند معنی‌اش این است که این انتخابات به هیچ وجه از قبل قابل پیش‌بینی نیست.

ایران الگوی بی‌بدیل مردم‌سالاری در تمام جهان

مهمانپرست ادامه داد: مردم با دید عمیق راه خود را انتخاب می‌کنند و جمهوری اسلامی به‌عنوان الگویی بی‌بدیل برای مردم‌سالاری در کشور‌های منطقه و فراتر از منطقه شده است.

وی تصریح کرد: حضور و مشارکت بالای مردم به معنای تأیید اکثریت قاطع ملت از نظام، کشور ، منافع ملی و استقلال‌شان است.

معاون وزیر امور خارجه اظهار داشت: این حماسه سیاسی و حضور پرشور قطعا در مراودات خارجی تأثیر بسیار جدی بر دسترسی حقوق ملت ایران خواهد داشت.

اختلاف قابل توجه آرا منتخب مردم با رقبا نشانگر قدرت چانه‌زنی وی است

مهمانپرست تأکید کرد: فردی که به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود اگر با یک رأی بالا و با اختلاف قابل توجه نسبت به سایر رقبا انتخاب شود نشان‌دهنده قدرت چانه‌زنی وی و حمایت ملت از رئیس‌جمهور منتخب کشور است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قطعا ما نیز به منتخب ملت ایران تبریک می‌گوییم و هر فردی که انتخاب شود را در رسیدن به اهداف در راستای عزت و عظمت جمهوری اسلامی ایران همراهی خواهیم کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.