نمایش ‘پدرخوانده ناپلی’ اثری اخلاقی است

‘بایک محمدی’ روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: ‘ادواردو د فیلیپو’ یکی از بزرگترین نمایشنامه نویسان اروپایی است و تاکنون ۴۰ نمایشنامه را به نگارش در آورده است.

وی افزود: تا کنون چندین نمایشنامه او از جمله ‘طلاق به شیوه ایتالیایی’ به فیلم سینمایی تبدیل شده است.

محمدی، ‘پدرخوانده ناپلی’ را اثری برخوردار از مضامین اخلاقی توصیف کرد و گفت: داستان این نمایش درباره پدر خوانده پیری است که تصیمیم می گیرد که با فساد مبارزه کند که در نهایت جان خود را بر سر این هدف از دست می دهد.

وی با بیان آنکه ‘پدرخوانده ناپلی’‌ نخستین اثر این نویسنده ایتالیایی است که در ایران به صحنه می رود، افزود: مضمون این نمایش قابلیت جذب همه طیف های مختلف را دارد و می تواند نظر خانواده ها و روشنفکران را جلب کند.

مدیر گروه نمایش ‘حرفه ای ها’، از مریم سعادت، پرستو گلستانی، امیر غفارمنش، مهدی سلطانی، هایده حائری و کاظم هژیر آزاد به عنوان بازیگران اصلی این اثر یاد کرد و گفت: ‘مجید مشیری’ بازیگر سینما و تلویزیون برای اولین بار در ‘پدرخوانده ناپلی’ حضور در صحنه را تجربه می کند. مشیری در این نمایش بازی کوتاه، اما نقشی موثر دارد.

کارگردان نمایش ‘کمدی درام های زندگی’ با اشاره به مراسم افتتاح نمادین نمایش ‘پدرخوانده ناپلی’ گفت: این مراسم ساعت ۲۰ سه شنبه شب با حضور جمعی از هنرمندان برگزار می شود و از فردا(چهارشنبه) ساعت ۲۰ به مدت ۱۲۰ دقیقه در سالن شماره یک تماشخانه ایرانشهر اجرای رسمی خود را آغاز می کند.

وی قیمت بلیت این نمایش را ۱۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: تئاتر هنری پرهزینه است؛ بنابراین باید هزینه یک اثر نمایشی که ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان خرج برداشته و تعدادی از هنرمندان برای آن چندین ماه وقت صرف می کنند، جبران شود.

محمدی به مشکلات مالی برای تولید نمایش اشاره کرد و گفت: در صورت تدوام این روند تئاتر حرفه ای رو نابودی می رود، زیرا بسیاری از هنرمندان انگیزه خود را برای حضور در عرصه تئاتر از دست می دهند. ‌

فراهنگ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۴۱۰۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.