نمایش ۵۰۰ نمونه اصلی انیمیشن‌های پیکسار در آمستردام

۱۹خردادماه،

به مناسبت بیست‌وپنجمین سال فعالیت کمپانی انیمیشن‌سازی پیکسار، نمایشگاه تحت عنوان ˝۲۵ سال انیمیشن‌سازی کمپانی پیکسار˝ با بیش از ۵۰۰ نمونه اصلی از آرشیو این کمپانی در آمستردام گشایش یافت.

به گزارش هنرآنلاین، در این نمایشگاه که به مناسبت بیست‌وپنجمین سال تاسیس کمپانی پیکسار برگزار شده، آخرین نمونه‌های هنری محصولات تولیدی و فیلم‌های این شرکت به نمایش درآمده است.

بنابر این گزارش، نمایشگاه “۲۵ سال انیمیشن‌سازی کمپانی پیکسار” ماجراهای پشت صحنه هر فیلم را بیان می‌کند و داستان هر انیمیشن را از زمانی‌که تنها یک ایده بوده تا هنگامی‌که تبدیل به یک انیمیشن کامل شده، شرح می‌دهد.

از آنجاکه کمپانی پیکسار انیمیشن تنها در زمینه ساخت فیلم‌های کامپیوتری فعالیت نمی‌کند، می‌توان در این نمایشگاه هنرمندان را در حال طراحی، نقاشی و مجسمه‌سازی داستان‌هایی که بعدا به حقیقت می‌پیوندند، نیز ملاحظه کرد.

مدیر هنری کمپانی پویانمایی پیکسار دربارهٔ این نمایشگاه و سختی کار انیمیشن‌سازها با بیان اینکه؛ برای ساخت هر انیمیشن باید چندین سال وقت صرف کرد و به تمام جزئیات باید دقت شود و این کار مستلزم تحقیقات بسیار است، گفته: به طور مثال برای ساخت کارتون “راتاتوی” ما در کلاس آشپزی شرکت کردیم و برای ساخت فیلم “نمو” آموزش غواصی دیدیم و سپس به هاوایی رفتیم تا در آنجا غواصی کنیم.

وی ادامه داده: حتی برای ساختن “داستان اسباب بازی۳” مجبور شدیم در نیمه شب به محل تخلیه زباله‌ها برویم. باد بسیاری می‌آمد و ما زباله‌ها را زیر دندان‌هایمان احساس می‌کردیم. بله، ما آماده‌ایم که بیش از اینها به جلو برویم.

مدیر دانشگاه و موزه پیکسار هم دربارهٔ نمایشگاه “۲۵ سال انیمیشن‌سازی کمپانی پیکسار” در گفت‌وگو با یورونیوز گفته: هنگامی‌که ایده تازهی مطرح می‌شود، مدیر برنامه دربارهٔ ایده و ضروریات آن صحبت می‌کند و گروه هنرمندان سعی می‌کنند به کمک رنگ‌ها، نورها و نقاشی، داستان فیلم را به تصویر بکشند و آنچه شما در این نمایشگاه می‌بینید بخشی از فعالیت‌های آنهاست.

کمپانی پویانمایی پیکسار در سال ۱۹۷۹میلادی به کمک یک گروه گرافیست آغاز به کار کرد و بخش کامپیوتری شرکت لوکاس‌فیلم محسوب می‌شد، سپس استیو جابز، بنیانگذار کمپانی اَپل، در سال ۱۹۸۶ میلادی این شرکت را از لوکاس‌فیلم خرید و به عنوان بزرگترین سهامدار به توسعه آن پرداخت و نهایتا در سال ۲۰۰۶ میلادی این شرکت، توسط کمپانی والت دیسنی خریداری شد.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.