نماینده‌ ولی فقیه در امور حج خواستار رفع مشکلات زائران در عراق شد

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج،حجت الاسلام والمسلمین ‘سید علی قاضی عسکر’در این دیدار ضمن خوشامد گویی به هیات عراقی اظهار داشت: ظرفیت های موجود در حوزه مسائل زیارتی دو کشور بسیار گسترده است و در شرایط کنونی باید از این ظرفیت ها بیش از پیش استفاده کرد.

وی تصریح کرد:برای افزایش تعداد زائران ایرانی در عراق باید اقدامات گسترده تری صورت بگیرد و مشکلات این حوزه توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته و مرتفع شود.

سرپرست حجاج ایرانی افزایش تعداد زائران در عتبات را منوط به اجرایی شدن توافقات و برنامه های قبلی دانست و اظهار داشت:اتصال خط آهن ایران به بصره ، تردد آزاد اتوبوس ها برای انتقال زائران ایرانی و عراقی میان دو کشور، تامین تسهیلات بیشتر برای ساخت هتل ها در عتبات عراق و همچنین ساماندهی زائران عراقی که به ایران می آیند از جمله طرح های مورد توافق دو کشور در سال های اخیر است.

حجت الاسلام قاضی عسگر بار دیگر بر گسترش همکاری های دو جانبه در حوزه مسائل زیارتی تاکید کرد و افزود: گسترش همکاری در حوزه مسائل زیارتی سبب افزایش همکاری های دو کشور در حوزه های دیگر می شود و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که تجربیات خود را در اختیار طرف عراقی قرار دهد.

وی اظهار داشت: امید است مشکلات عراق برطرف شود و عراقی قدرتمند در منطقه شکل گیرد.

در این دیدار وزیر جهانگردی و رئیس کمیته عالی گردشگری مذهبی عراق نیز بر گسترش همکاری های فرهنگی و سیاحتی دو کشور تاکید کرد و اظهار داشت: با امضای تفاهم نامه جدید امید است تسهیلات لازم برای افزایش تعداد زائران عتبات عالیات در نظر گرفته شود .

‘لواء سمیسم’ هم چنین تقویت کمیته مشترک جهت تسهیل امور زائران دو کشور را خواستار شد.

اجتمام*۱۴۲۹*۱۵۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۷۱۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.