نماینده آستانه در مجلس:راهی جز مکانیزه کردن کاشت و تولید برنج نداریم

۲۹م دیماه ،

111-90.jpg

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در همه جای دنیا نگاه‌ها به بخش کشاورزی است، اگر بتوانیم در بخش کشاورزی، توجه و حمایت بیشتر داشته باشیم، کشاورزان در روستا خواهند ماند.

محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، درخصوص مشکلات کشاورزی در استان در زمینه چای و برنج گفت: دو مقوله بسیار مهم کشاورزی در گیلان، چای و برنج است که متاسفانه در این دو حوزه با مشکلات بسیاری روبه رو هستیم.

وی ادامه داد: در زمینه برنج راهی جز مکانیزه کردن در زمینه کاشت و تولید نداریم، همچنین واردات بی‌حد و اندازه با تعرفه کم از جمله مشکلات این بخش محسوب می‌شود.

وی همچنین افزایش قیمت کود و سموم شیمیایی و افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی آب بهای کشاورزی را از دیگر مشکلات این بخش عنوان و تصریح کرد: امروز با توجه به تورم و گرانی‌ها در زمینه کشاورزی احساس خطر می‌کنیم، بنابراین کشاورزی باید درست مدیریت شود.

قربانی در خصوص ناتوانی سازمان چای در حل مشکلات این بخش، افزود: از دلایلی که سازمان چای نتوانست مطالبات چای را پاسخگو شود، هزینه تولید و واردات بی‌رویه چای و از طرف دیگر عدم برنامه‌ریزی مناسب است.

قربانی دربارهٔ پرداخت مطالبات چایکاران گفت: بخش خصوصی پرداخت مطالبات چایکاران را متقبل شده است که امیدواریم شاهد حل مشکلات این بخش باشیم.

نماینده مردم آستانه در خصوص تغییر نگرش مردم در استفاده از محصولات داخلی از جمله چای و برنج نیز تصریح کرد: ذائقه مردم را نسبت به استفاده از چای و برنج ایرانی به مرور زمان می‌توان تغییر داد، بسیاری از مردم با چای ایرانی بیگانه می باشند که در این زمینه ابتدا باید فرهنگ‌سازی کنیم، اگر مردم بدانند که چای ایرانی از مرغوبیت و کیفیت بالایی برخوردار است، مطمئنا از آن استفاده خواهند کرد.

وی افزود: در چای خارجی از سموم و در زمینه فناوری آن از اسانس استفاده می‌شود که باید این موارد به مردم اطلاع‌رسانی شود تا بدانند چای گیلان تنها چایی است که در زمینه تولید و هم در زمینه فناوری به صورت طبیعی به عمل می‌آید.

قربانی اضافه کرد: این تفکر غلط در زمینه برنج نیز وجود دارد، چون برنج خارجی راحت‌تر پخته می‌شود و ذائقه ایرانی را نسبت به برنج داخلی از بین می‌برد که این امر می‌تواند به صنعت برنج ما آسیب برساند.

وی دربارهٔ حمایت از کشاورزان و تولید داخلی خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا نگاه‌ها به بخش تولید و کشاورزی است، ما اگر بتوانیم در بخش کشاورزی، توجه و حمایت بیشتر داشته باشیم، کشاورزان در روستا خواهند ماند و تولید محصولات داخلی کشاورزی از بین نخواهد رفت.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.