نماینده آلمان از جانب مردم سوریه حرف نزند/ رژیم مغرب فکری به حال خود کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه روسیا الیوم ، “بشار الجعفری” نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در واکنش به مواضع مغرب و آلمان علیه سوریه گفت: مغرب بهتر است به بهبود روابط با کشورهای همسایه اهتمام ورزد و به خواسته های اصلاح طلبان تن دهد.

وی افزود: رژیم مغرب بهتر است آئینی که هر مغربی باید در برابر پادشاه تعظیم کند و دست وی را ببوسد را لغو کند و کمی به اوضاع داخلی خود بپردازد. بسته شدن برخی سفارتخانه ها در دمشق با هدف چشم پوشی از اوضاع داخلی خود آنهاست.

الجعفری خطاب به نماینده مغرب گفت: آیا می خواهید ما به پرونده صحرای غربی دامن بزنیم و حقوق پایمال شده آنها را یاد آور شویم.

الجعفری خطاب به نماینده آلمان که گفته بود اسد دیگر جایی در سوریه ندارد گفت: چه کسی به تو اجازه داده است که به نمایندگی از ملت سوریه سخن بگویی؟

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل بیان کرد: آیا این خارج شدن از عرف معمول دیپلماتیک نیست؟ اگر جناب آلمان به همه ملت سوریه علاقه مند است چرا مطابق آنچه یک روزنامه آلمانی منتشر کرده است دولت آلمان به دنبال تصویت طرحی برای پناه دادن به مسیحیان سوری است؟ آیا هدف آن فروپاشی جامعه سوری نیست.

وی افزود: برخی کشورها موضوع کمک به ملت سوریه را با هدف جستجو اهداف سیاسی خود دنبال می کنند. تنها راه کمک به ملت سوریه این است که ریشه رنجهای آنها برطرف شود.

الجعفری بیان کرد: حمایت کشورهای خارجی از گروههای مسلح سبب مختل شدن زندگی روزانه مردم سوریه و گروههای مسلح از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند و این موضوعی است که رابرت مود هم به آن اشاره کرده بود.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد: هیچ کشوری در دنیا قبول نمی کند که گروههای مسلح، تروریستها و مزدوران مورد حمایت خارجی ها زندگی مردم را مختل کنند زیرا هر دولتی وظیفه دارد از مردم خود حمایت کند.

وی با یاد آوری برخی اظهارات کشورهای مخالف سوریه درباره اینکه طرح ششگانه مرده به دنیا آمده است، ناظران عربی و بین المللی شاهدان دروغین هستند و حل مسالمت آمیز جواب نمی دهد و فقط باید دخالت نظامی شود افزود: با وجود این اظهار نظرها چگونه می توان به پایان خشونتها در سوریه دلخوش کرد؟

الجعفری ضمن اشاره به همراهی دمشق و همکاری آن با همه طرحهای بین المللی اسامی ۱۰۷ فرد مسلح خارجی از تونس، لیبی، عربستان، اردن، مصر و دیگر کشورهای عربی را به حاضران در جلسه نشان داد.

وی از کشورهایی که آوارگان سوری در آنها قرار دارند نیز  خواست که مانع بازگشت آوارگان به کشورشان نمی شود و از آنها بهره برداری نکنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.