نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی: سیاستمداران منافع ملی را بر منافع حزبی ترجیح دهند

۳۰م دیماه ،

Received4.jpg

نماینده مرجع عالیقدر شیعیان با تاکید بر لزوم حفظ وحدت ملی در عراق سیاستمداران این کشور را به ترجیح دادن منافع ملی بر منافع حزبی و شخصی فراخواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه اماراتی الخلیج، احمد الصافی، نماینده آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان ضمن ابراز نگرانی نسبت به اوضاع عراق بر لزوم حفظ وحدت ملی و ممانعت از کشیده شدن فضای کشور به اختلافات سیاسی تاکید کرد.

الصافی در خطبه نماز جمعه خود اعلام کرد: اتفاقات رخ داده در حقیقت فرصتی است برای همه سیاستمداران تا در عملکرد خود بازنگری کرده و منافع ملی را بر منافع شخصی و حزبی مقدم بدارند.

نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی همچنین پارلمان عراق را به عملکرد متوازن و مناسب در خصوص قانون اساسی و کشور فراخواند.

وی در ادامه به حملات تروریستی که اخیرا در شماری از مناطق عراق از جمله کرکوک، فلوجه، کربلا و بابل و بعضی دیگر از مناطق بغداد جمعی از مردم این کشور را هدف قرار داد، اشاره و اعلام کرد: مسوولان سیاسی و امنیتی باید از طریق پایان دادن به بحران‌های موجود در کشور و مهار آن به چنین اقداماتی پایان دهند.

الصافی همچنین همه مردم عراق را به تلاش برای حفظ وحدت ملی در عراق فراخواند.

وی خطاب به نیروهای امنیتی و سیاسی نیز اعلام کرد: همگی باید برای پایان دادن جدی به اقدامات تروریستی و وضعیت موجود تلاش کنند تا شهروندان عراق احساس امنیت کنند چرا که تروریسم به دین و انسانیت احترام نمی‌گذارد و چیزی جز خون را نمی‌شناسد.

مردم عراق از چند هفته قبل در اعتراض به سیاست‌های دولت حاکم تظاهراتی را در شماری از استان‌های این کشور از جمله استان الانبار برگزار کردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.