نماینده اتحادیه کارگران شرکت پژو: بیکاری ما ناشی از تحریم ایران است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واحد مرکزی خبر، ژان پیرمرسیه نماینده اتحادیه کارگران فرانسه در کارخانه پژو در شهر اولنه گفت: مسئولان شرکت پژو ۱۲ ماه به فرانسوی ها دروغ گفتند.

این مسئول کارگری یادآور شد: همه کارشناسان مدام این مسئله را فراموش می کنند که پژو تصمیم گرفته است عمدا بازار ایران را نادیده بگیرد که مهمترین بازار محصولات پژو در جهان بود.

 

پژو طی یک سال ۴۵۰ هزار دستگاه خودرو در ایران می فروشد اما امروز به دلایل سیاسی از فروش خودرو به ایران امتناع می کند. به عبارتی دیگر طی شش ماهه اول ۲۰۱۲ در مقایسه با شش ماهه اول ۲۰۱۱ (که طی آن رکورد فروش به ثبت رسیده بود) شاهد کاهش فروش ۲۴۰ هزار دستگاه خودرو بودیم.

 

۲۰۰ هزار دستگاه را پژو می توانست به ایران بفروشد. بنابراین می بینیم که مشکل رقابت نیست. می بینیم که مشکل هزینه بالای کارگران فرانسه نیست بلکه مشکل سیاسی است.

 

از ۷۵۰ هزار فرصت شغلی که طی ده سال اخیر در بخش صنایع فرانسوی از دست رفته  است، ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در بخش خودروسازی بوده است.

 

گفتنی است پیش از این یک منبع نزدیک به هیئت مدیره شرکت پژو به خبرنگار مهر اعلام کرده بود که عامل تعدیل نیروهای صورت گرفته اخیر در این شرکت، تحریم‌های اعمالی نسبت به ایران و مشخصا شرکت ایران خودرو است و بخش عمده کاهش فروش این شرکت به دلیل اعمال این تحریم‌های اجباری از سوی دولت فرانسه اتفاق افتاده است. 

 

این منبع نزدیک به هیئت مدیره شرکت پژو می افزاید: شرکت پژو به دلیل ضرر و زیان هنگفتی که بابت این تحریم‌ها می پردازد، موافق این تحریم ها نیست اما فشار دولت سارکوزی در ۶ ماه گذشته و ادامه آن توسط دولت اولاند از یک سو و فشار شرکت جنرال موتورز آمریکا به عنوان یکی از سهامداران اصلی این شرکت، علت اصلی تمکین مدیران این شرکت خودروسازی به رغم تحمل زیان‌های هنگفت این اقدام است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.