نماینده استیضاح کننده شیخ​الاسلامی: اگر وزیر ترجیح نمی​داد به هر قیمتی وزیر بماند، شاهد این همه نو آوری دولت در قانون گریزی نبودیم

۱۵ام بهمن ،

به گزارش خبرآنلاین، وی با تاکید بر نقش و اهمیت قانون یادآورشد که قانون​های خوب هم بدون ضمانت اجرا، راه به جایی نمی​برند. قانون محور توافق و همدلی است و همه باید خود را ملزم به رعایت آن بدانند. فرهنگ قانون گرایی باید در کشور بین مردم و مسئولین نهادینه شود.

وی در ادامه به تشریح انواع قانون گریزی پرداخت و گفت: در «قانون گریزی ابزاری»، کنشگر به سود و زیان ناشی از قانون گریزی می​پردازد و این کار را آگاهانه انجام می​دهد. کما اینکه وزیر محترم نبود خود را به بود آقای مرتضوی ترجیح می​دهد. مگر دیوان عدالت حکم آقای مرتضوی را لغو نکرده بود؟ آیا کار شما در ابقای وی بی اعتنایی به نظر ناظران نیست؟ این ناکارایی نهادهای قضایی را در پی ندارد؟ این کار قدرت قانون گریزی را افزایش نمی​دهد؟

حسین زاده از نابسامانی اجتماعی در نتیجه قانون گریزی یاد کرد و خطاب به شیخ​الاسلامی پرسید: آقای وزیر شما نسبت به ایران و ملت احساس مسئولیت دارید؟ اگر وزیری پایبند به قانون بودید و ترجیح نمی​دادید به هر قیمتی شده مرتضوی در جایگاهش بماند و شما در جایگاه وزارت ابقا شوید، شاهد این همه نو آوری در قانون گریزی در دولت نبودیم. شاید شما هنوز به این قطعیت موضوعی در مدیریت خود نرسیده​اید که اگر کسی حکم به موضوعی داد و شما آن را به ضرر منافع ملی دیدید یک «نه» بزرگ بگویید.

نماینده نقده در ادامه از «قانون گریزی اعتراضی» یاد کرد که مردم به سبب پاداش​ها و تهدیدها و یا مسئولیت​ها، مرتکب آن می​شوند. وی بر این اساس گفت: الان مردم از خود می پرسند که آیا کسانی که اینگونه قانون را زیر پا می​گذارند، می​تواند هر طور که مایل بودند عمل کنند؟ وقتی مسئولان خودشان قانون گریزی می کنند، از ما چه توقعی می​رود؟

وی بار دیگر وزیر را مخاطب سخنان خود قرار داد و از او پرسید: آیا استفاده از اشخاص فاقد صلاحیت با ارزش​های داخلی شما همخوانی دارد؟ اگر دارد که باید به خیلی چیزها شک کرد. اگر هم ندارد پس چرا بر ابقای وی اصرار دارید؟ در کجای نظام تعریف شده که فردی با چنین پرونده حجیمی می تواند در چنین جایگاهی باشد؟ سستی شما در اجرای قانون، قانون شکنی، کوچک انگاشتن قانون، ایجاد جو ناهنجاری روانی، شکستن قبح قانون شکنی و … از تخلفات وزیر کار است و این استیضاح یک ابزار نظارتی در راستای تلاش برای عمل به قانون است.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.