نماینده اسدآباد: این روزها غزه مظلوم یادآور کربلای حسین است

۰۱م آذر ،

نماینده مردم اسدآباد اظهار داشت: این روزها غزه مظلوم در محرم حسینی یادآور کربلاست و از دریا و هوا مورد آماج موشک‌ها و حمله‌های مولود استکبار جهانی یعنی صهیونیست غاصب است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بهروز نعمتی طی نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس، خاطرنشان کرد: مانند چند دهه قبل و جریان اشغال و کشتار مردم مظلوم فلسطین، صهیونیست جهانی مورد حمایت آمریکا و انگلیس موذی است و این کشورها جانب ظلم را گرفته‌اند و بر طبل آتش‌افروزی می‌کوبند و متاسفانه در این میان بعضی کشورهای به ظاهر مسلمان با آنان هم‌صدا و همنوا شده‌اند و به جای حمایت از مردم فلسطین، آتش‌بیار معرکه‌اند.

وی افزود: من به مردم مظلوم و مسلمان فلسطین و غزه می‌گویم که بدانید و آگاه باشید همانند ۳۴ سال قبل انقلاب اسلامی و ملت ایران حامی شما مظلومان است و در کنار شما خواهد بود و دست از دفاع مظلوم بر نخواهد داشت.

نماینده مردم اسدآباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه‌اش، گفت: استان همدان کمتر از نیم درصد صنعت کشور را در خود جای داده است و در شهرستان اسدآباد این آمار کمتر از پنج دهم درصد است و این موضوع یعنی عدم رعایت عدالت و مهرورزی و معنی آن اعتیاد خانمان‌برانداز مشکلات عدیده اجتماعی، افسردگی و هزاران درد بی‌درمان است.

وی ادامه داد: جناب آقای رییس‌جمهور چرا از ۲/۵ میلیون شغلی که شما وعده آن داده بودید چیزی نصیب شهرستان ما نشد، همچنین قرار است در آخرین سال ریاست‌جمهوریتان ۸۰۰ پروژه تحت عنوان مهر ماندگار در کشور به پایان برسانیم، اگر برای هر شهرستان دو پروژه در نظر بگیریم باز هم ۱۰ پروژه از ۸۰۰ پروژه باقی است اما متاسفانه در این مورد نیز مهرورزی شما نصیب شهرستان ما نشد و دریغ از اجرای حتی یک پروژه ماندگار در اسدآباد و حومه.

نعمتی با اشاره به اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در سطح کشور، گفت:‌ اجرای این طرح آثار مثبتی داشت که شایسته قدردانی است اما در نحوه اجرای این قانون مشکلاتی برای کشور به وجود آمد و متاسفانه آثار مثبت آن در حال از بین رفتن است.

نعمتی با تاکید کرد: قرار بود قانون هدفمندی یارانه‌ها ظرف ۵ سال اجرا شود اما اجرای شتابان این قانون سبب عوارض نامطلوب در بخش‌های تولیدی، صنعتی و اقتصادی کشور شد.

وی با بیان اینکه طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها دولت موظف است ۳۰ درصد درآمد ناشی از اجرای آن را به بخش تولید اختصاص دهد، افزود: در واقع این قانون اجرا نشد و بسیاری از صنایع و مراکز تولیدی کشور یکی پس از دیگری دچار مشکل می‌شوند و آثار تورمی ناشی از اجرای سریع قانون و پرداخت نقدی یارانه‌ ضمن ایجاد تورم دو رقمی سبب بروز مشکلات عدیده در کشور شده است.

نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: تلاش شما برای ایجاد اشتغال پایدار در اسدآباد طبق برنامه و در واقع طبق برنامه دبیرخانه شما انجام شد و مغازه‌داران بی‌جواز همگی جواز گرفتند و برای شهرستان ۴۰۰ شغل ایجاد شد و وام‌های پرداخت شده به کشاورزان برای خرید تراکتور و ادوات کشاورزی متاسفانه همه جزو آمار اشتغال آمد، وام خرید خودرو و وام گردشگری به قهوه‌خانه‌داران جزو اشتغال پایدار اسدآباد به حساب آمد و امروز هیچ مشکلی از بابت اشتغال نداریم و مشغول دعاگویی شما هستیم.

وی تصریح کرد: چرا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جای ایجاد اشتغال پایدار، آمارهایی نادرستی ارائه می‌دهد ؛ از آنجایی که تعداد بیکاران از سال ۸۴ تاکنون تغییر چندانی نکرده و عملاً اضافه شده نیاز است که شخص وزیر در این مورد چاره‌اندیشی کند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس خطاب به وزیر ورزش و جوانان گفت: نداشتن توجه کافی به ورزش همگانی و نبود زمینه‌سازی برای ورزش تمام اقشار جامعه با هزینه مناسب نتیجه عملکرد شما است و این در حالی است که در اصل سوم قانون اساسی بر رایگان بودن تربیت بدنی تاکید دارد.

وی افزود: نظام باشگاه‌داری و ورزش حرفه‌ای نامناسب که بیشتر بر تیم داری می‌پردازد تا باشگاه‌داری، سالانه سبب حیف و میل میلیاردها تومان می‌شود و عملا سبب گرانی ورزش در کشور شده است.

نعمتی با انتقاد از عملکرد وزارت راه و شهرسازی، تاکید کرد: پروژه گردنه اسدآباد به‌رغم مصوبه دولت در انتظار عنایت وزیر راه و شهرسازی است و دستورات صادره از سوی مهندس نیکزاد به‌رغم پیگیری‌های متعدد اجرا نشده است.

وی در پایان اظهار داشت:آقای وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز یکی از دغدغه‌های مردم تامین معاش و جلوگیری از گرانی‌های افسارگسیخته است و ضروری است جنابعالی با توسعه نظارت بر قیمت‌ها، تامین حداقل‌های امرار معاش را برای مردم پیگیری کنید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.