نماینده انجمن فرهنگی ناشران بین المللی ایرانیان: نمایشگاه بیست و ششم زمانی برای ناشران بین المللی ندارد

۱۷فروردین۱۳،

گام به گام تا بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران؛

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با توجه به مشکلات خواسته و ناخواسته احتمالی بین المللی و داخلی همراه شده با حضور ناشران بین المللی در این نمایشگاه، حالت نرمالی برای این ناشران ندارد.

حامد میرزا بابایی، نماینده انجمن فرهنگی ناشران بین المللی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه به طور حتم در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارند، افزود: بحث در کیفیت حضور ناشران در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است.

وی با تاکید بر همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجمن فرهنگی ناشران بین المللی ایرانیان در زمینه خواسته های مطرح شده در قالب جلسات  متعدد این دو نهاد فرهنگی، گفت: اما شرایط به گونه ای است که احتمالا در هر صورت حضور ناشران بین المللی  در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به طور خواسته و ناخواسته با مشکلات بین المللی و داخلی همراه می گردد.

 نماینده انجمن فرهنگی ناشران بین المللی ایرانیان در ادامه نمایشگاه بیست و ششم را نمایشگاهی نرمال برای ناشران بین المللی ندانست و اظهار داشت:  در حال حاضر آمار مشخصی از حضور ناشران بین المللی در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران وجود ندارد و ثبت نام در حال انجام است، ولی به طور تقریبی همه ناشران در نمایشگاه کتاب شرکت می کنند.

میرزابابایی تصریح کرد: بنابر موارد ذکر شده نکته موجود آن است که همه همکاریهای وزارت ارشاد مشکلات عارض شده بر ناشران را با وجود بدهی های نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به ناشران بین المللی جبران نمی کند.

 وی گفت: در مجموع شرکت ناشران بین المللی در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران طبیعی است اما پیشرفت در عرصه کمی و کیفی در نمایشگاه امسال دور از انتظار به نظر می رسد.

نماینده انجمن فرهنگی ناشران بین المللی ایرانیان در پاسخ به این سوال که جای چه کشورهایی در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خالی است، اظهار داشت: ارائه آمار حضور کشورها در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در زمره کارها و تعهدات ما نبوده و بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.