نماینده اهواز:دولت گردوغبار اهواز را دوست دارد

زهرا تالانی:مجلس نهم برای مقابله با ریزگردها،مبلغ یک میلیارد دلار تصویب کرد اما عملا هیچ اقدامی تا کنون انجام نشده است. سید شریف حسینی نماینده اهواز دراین باره می گوید که دولت بدون هیچ توضیحی اقدام عملی برای حذف یا کاهش ریزگردها انجام نمی دهد و مردم اهواز هر روز آسیب بیشتری می بینند.گفت وگوی خبرآنلاین با نماینده اهواز را می خوانید:

در دوره قبل مجلس،با تلاشی که نمایندگان کردند یک میلیارد دلار برای کاهش ریزگردها تصویب شد اما باز هم اهواز مشکل ریزگردها را دارد.چرا مجلس نظارتی  در این مورد نکرد؟
ما تلاش زیادی کردیم تا این رقم تصویب شود اما دولت کوتاهی کرد. من تصور می کنم که دولت این ریزگردها را دوست دارد و نمی خواهد که این مهمان ناخوانده از اهواز برود.در هر حال برای ما در این دوره با نمایندگان غرب و جنوب کشور فراکسیون گردو غبار و ریزگرد تشکیل دادیم تا با دعوت از مسئولان این موضوع را به دقت و قانونی بررسی کنیم.

نشست مشترک ۴ کشورعراق، ایران، سوریه وترکیه در این زمینه به کجاکشید؟
قراربراین بود که با توافق نظرمبلغ یک میلیون دلاربه کشورعراق داده شود تا عبورریزگردها را متوقف نمایند. اما خود من به عنوان نماینده مردم اهواز با این مسئله موافق نیستم. چرا ما باید چنین پولی را به کشورعراق بدهیم. ما تعاملات زیادی با کشور عراق داریم و می‌توانیم از طریق دیپلماتیک به این کشور فشار بیاوریم و بخواهیم که مشکلات را حل کنند. در صورتی که همه ما می‌دانیم که سازمان بهداشت جهانی می‌تواند خود به راحتی این تذکر را به کشور عراق هم بدهد.

در بحث آلودگی هوای اهواز ۸۰ درصد آلودگی هوا مربوط به گذر گرد و غبار از کشورعراق است و ۲۰ در صد دیگرعواملی هستند که در شهر اهواز وجود دارد. اگر عراق کاری نمی کندما برای آن ۲۰ در صد چه اقداماتی انجام داده‌ایم؟
قرار بود ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان مالچ پاشی شود که اگر این اقدام صورت می‌گرفت عمدا مشکلات حل می‌شدند. اما تا کنون تنها ۵۰۰۰ هکتار مالچ پاشی شده است. ضمن آنکه پیش بینی شده بود تا کمربند سبزی دورتا دور استان کشیده شود، این اتفاق هم  رخ نداد. درواقع بیشتر درگیربروکراسی اداری هستیم تا انجام دادن کارهای اینچنینی و همین مشکلات ما را روز افزون کرده است.
ضمن آنکه ما با کاهش نخل‌های کشور عراق و نیز خشک شدن تالاب هورالعظیم هم مواجهه هستیم.احساس خود من این است که عملکرد خاصی نداشته‌اند. در مجلس قبل ۴ تذکر کتبی و دو تذکر شفاهی به رییس جمهور داده شده است و امیدوارم در این مجلس به برنامه مناسبی در این زمینه برسیم.

۴۵۲۳۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.