نماینده اهواز: فرصت نمایندگی باید در اختیار متخصصان باشد/ کاندیداها شعار توخالی ندهند

یک عضو فراکسیون امید مجلس با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در مورد انتخابات مجلس یازدهم گفت: کسی که می‌خواهد وارد مجلس بشود باید کار نمایندگی را به خوبی بشناسد. در مواردی شاهد برنامه‌هایی هستیم که با وظایف نمایندگی نسبتی ندارد.

جواد کاظم نسب، در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مورد انتخابات مجلس یازدهم گفت: بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص مثل بیانات دیگر ایشان باید فصل الخطاب قرار بگیرد. مردم ما، سیاسی هستند و در بزنگاه‌های مختلف وارد صحنه می‌شوند و موضع‌گیری می‌کنند. بیانات اخیر ایشان مهم بود پس هم باید از طرف مقامات مسئول و هم از طرف مردم، مورد توجه قرار بگیرد.

وی در خصوص ضرورت پاکدستی و سلامت کاندیداها و راههای اثبات آن گفت: فراهم کردن ساختارهایی برای تعیین پاکدستی یا عدم پاکدستی نامزدها ناممکن به نظر می‌رسد، چرا که کمتر از یک ماه تا انتخابات مجلس یازدهم فرصت باقی است. من از ملت ایران می‌خواهم که خودشان در مورد صلاحیت اقتصادی نامزدها تحقیق کنند و از آنها بخواهند که اموالشان را اعلام کنند. البته ناظران انتخاباتی کارهایی در این خصوص انجام داده‌اند. مردم باید در کنار مسئولان از صلاحیت و پاکدستی نامزدها اطمینان حاصل کنند.

نماینده مردم اهواز در مجلس با استناد به بیانات رهبری به ضرورت همخوانی شعارها با وظایف و اختیارات نماینده‌ها تاکید کرد و گفت: این مهم، باید مورد تأکید ناظران و مردم باشد. در حال حاضر نامزدهایی وجود دارند که شعارهای غیرواقعی می‌دهند. مردم ما خسته هستند و شعارهای غیر واقعی آنها را آرام نمی‌کند. اگر حب نظام و رهبری نبود اتفاقات خوبی در کشور ما نمی‌افتاد. نامزدها باید این نکته را در نظر بگیرند که چقدر می‌توانند به شعارها جامه عمل بپوشانند. بعضی نامزدهای فعلی اصلا ساختارهای مجلس را نمی‌شناسند.

این عضو فراکسیون امید مجلس افزود: نامزدها نباید شعارهای تو خالی بدهند. شعارهایی مثل اینکه ما همه بی‌کاران را شاغل می‌کنیم از روی هیجان بوده و تأثیری در جمع‌ کردن رأی هم ندارد. از طرف دیگر در مواردی شاهد برنامه‌هایی هستیم که با وظایف نمایندگی نسبتی ندارد. شعارهایی مثل تکمیل فلان پروژه و بهمان پروژه به ضرر خود نماینده‌هاست. آنها باید در آینده پاسخگو باشند.

این عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به دو محور برنامه محوری و تخصص‌گرایی کاندیداهای انتخابات در بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: کسی که می‌خواهد وارد مجلس شود باید کار نمایندگی را به خوبی بشناسد. نماینده باید استقلال رأی داشته باشد و حامی مردم باشد. فرصت نمایندگی باید در اختیار متخصصان باشد. باید کسانی به مجلس راه یابند که در کنار دولت و نظام فعالیت کنند. تجربه و تخصص دو عنصر مهم نمایندگی است.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست در پایان سخنان خود گفت: به مردم توصیه می‌کنم که حتما در انتخابات شرکت کنند. این انتخابات، بسیار مهم است و تکلیف ما را با دشمنان تعیین می‌کند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.