نماینده ایران در اوپک مدیر امور بین الملل شرکت نفت شد

محمدعلی خطیبی که پیش از این نماینده ایران در هیات عامل اوپک بود، از این به بعد به عنوان مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مراسم تودیع و معارفه مدیر سابق و جدید امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران در سکوت خبری برگزار و طی آن محمدعلی خطیبی به سمت مدیرامور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران منصوب شد.

احمد قلعه بانی در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید امور بین‌الملل شرکت ملی نفت که ظهر امروز (یکشنبه؛ ۱۸ تیرماه) برگزار شد، از تلاش‌های سید محسن قمصری؛ مدیر پیشین امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران، تقدیر و برای محمدعلی خطیبی مدیر جدید امور بین الملل شرکت ملی نفت آرزوی موفقیت کرد. خطیبی در حالی به سمت مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت و مسئول فروش نفت ایران در بازارهای جهانی منصوب شده که اخیرا در گفت‌وگویی با خبرنگار ایسنا با اشاره به این‌که برخی به‌دنبال سیاسی کردن بازار نفت هستند، گفت: تبعات سیاسی شدن بازار علیه کسانی است که بازار را از روال طبیعی خارج می‌کنند.

وی درباره تصمیم اتحادیه اروپا برای نخریدن نفت از ایران از اول جولای افزود: بازار نفت یک روال طبیعی دارد که اگر روی همین روال طبیعی کار کند، به نفع همه است. اما می‌توان این روال را از حالت طبیعی خارج کرد و بازار را سیاسی کرد که متاسفانه عده‌ای این کار را انجام می‌دهند.

وی با انتقاد از کشورهایی که نسبت به تحریم خرید نفت اقدام می‌کنند یا ذخیره‌های نفتی خود را برای جبران کمبود نفت وارد بازار می‌کنند، ادامه داد: اگر بازار روال طبیعی خود را طی کند، بهتر از این است که بازار سیاسی شود، چون قطعا تبعات سیاسی شدن بازار در آینده علیه کسانی است که بازار را از روال طبیعی خارج می‌کنند.

نماینده ایران در اوپک با اشاره به این‌که وقتی بازار از روال طبیعی خارج شود، “احتمال اتفاق افتادن هر گزینه‌ای در بازار غیر طبیعی و سیاسی وجود دارد”، ادامه داد: بهترین حالت این است که بازار نفت روال نرمال خود را طی کند، ولی کسانی که روند بازار را به هم می‌زنند باید تبعات این کار را هم بپذیرند.

/۳۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.