نماینده بندرعباس: توسعه جزایر ایرانی خلیج‌فارس، نیازمند یک عزم جدی است

۳۱فروردین۱۳،

images[6] 1.jpg

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی امشب وارد هرمزگان می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج‌فارس، محمد آشوری، عضو هیات رئیسه مجلس و نماینده مردم بندرعباس با بیان جزئیاتی از سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به جزایر سه‌گانه، گفت: ‌اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی امشب وارد بندرعباس می‌شوند تا از صبح فردا(پنجشنبه) بازدید رسمی خود را از جزایر ایرانی خلیج‌فارس آغاز کنند.

وی گفت: این سفر در راستای مجموعه بررسی‌های جامع طرح توسعه جزایر جنوبی کشورمان در خلیج‌فارس صورت می‌گیرد و این سفرهای دوره‌ای به جزایر استان در قالب برنامه‌های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کشورمان گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه تقریبا هرسال اعضای این کمیسیون دو سفر به جنوب کشور و جزایر ایرانی خلیج‌فارس خواهند داشت، تصریح کرد: دراین سفرها مسائل و موانع پیش روی توسعه و پیشرفت این جزایر بررسی می‌شود تا سرعت عمل بیشتری به خود بگیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جزایر ایرانی خلیج‌فارس نظیر ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک و سایر جزایری که طی دو روز سفر کمیسیون امنیت ملی به هرمزگان مورد بازدید قرار می‌گیرند، بخشی جدایی‌ناپذیر از هویت یکپارچه ملت ایران و سرزمین اسلامی‌مان است.

آشوری تاکید کرد: هرگز یاوه‌گویی‌های بعضی قدرت‌های فرامنطقه‌ای و تحریک بعضی عوامل منطقه‌ای تاثیری در اراده ملی حاکم بر جزایر سه‌گانه نمی‌گذارد.

نماینده مردم بندرعباس، ابوموسی، قشم، بندرخمیر و حاجی‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرعت دادن به توسعه و پیشرفت جزایر ایرانی خلیج‌فارس نیازمند به یک عزم جدی در کشور است، اظهار کرد: بدون شک در سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی این موانع با حضور مسئولین محلی مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت.

این نماینده مجلس همچنین اظهار کرد: در این سفر تلاش خواهیم کرد تا در قالب یک مجموعه برنامه کوتاه مدت، زیرساخت‌های موردنیاز برای توسعه و تعالی این جزایر را ردیف‌های بودجه سنواتی کشور بگنجانیم تا سرعت آبادانی در این جزایر افزوده شده و این جزایر بتوانند نقش واقعی خودشان را در اقتصاد ملی و توسعه فرهنگی کشور ایفا کنند.

آشوری در بیان دلایل سفر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کشورمان به هرمزگان و جزایر آن، اظهار کرد: اکنون در آستانه روز ملی خلیج‌فارس قرار داریم و تاریخ هرمزگان و جزایر جنوبی کشورمان نشانگر غیرت،‌ آزادگی و سرافرازی مردم این خطه از ایران اسلامی است.

وی تصریح کرد: تلاش برای رساندن هرمزگان به جایگاهی در خور شأن مردم این استان در کشورمان یک وظیفه اساسی برای همه ما به شمار می‌رود و برای این منظور همه اعضای کمیسیون امنیت ملی آمادگی خودشان را برای کمک به مصوبات کلیدی در لایحه بودجه سال ۹۲ کشور با هدف مهار مشکلات و مسائل استان اعلام داشته‌اند و این سفر نیز با همین رویکرد صورت می‌گیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.