نماینده دشتستان:عبورراه آهن ازاین شهرستان، خواسته ای بحق و منطقی است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید مهدی موسوی نژاد روز شنبه درآیین تجلیل از خبرنگاران در شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان افزود: در این زمینه با وزیر راه و شهرسازی صحبت کرده ایم و تا آخر پیگیر آن هستیم.

وی گفت: دشتستان باید همچنان به عنوان شاهراه ارتباطی شهرستان ها و استان های جنوبی باشد و نباید با تغییر مسیر پروژه راه آهن، این شهرستان منزوی شود.

موسوی نژاد گفت: باید با یک نگاه کارشناسی شده دقیق به شهرستان دشتستان برای حل مشکلات آن چاره اندیشی کرد.

وی ادامه داد: دشتستان با توجه به ظرفیت های وسعت و جمعیت، آن طور که باید توسعه نیافته ودر بخش های زیادی مورد بی مهری قرار گرفته است.

موسوی نژاد بیان کرد: این شهرستان از لحاظ تقسیمات کشوری به تبع اگر کوچک تر شود از لحاظ بهره مندی و برخورداری و حقوق مردم جایگاه بهتری پیدا می کند ولی با توجه به بافت فرهنگی و موقعیت اجتماعی این شهرستان،یکپارچگی آن که به منافع وحقوق مردم نزدیکتراست، بیشتر مورد نظر است.

نماینده دشتستان افزود: باید بررسی های لازم در مورد ایجاد فرمانداری ویژه دشتستان صورت گیرد که اگر دستورالعمل ها و شرایط لازم را دارا باشد با این طرح دشتستان به این شیوه اداره شود.

موسوی نژاد در باره پتروشیمی دشتستان گفت:برای اجرایی شدن پتروشیمی مصوبه سفر رییس جمهوری، به بخش خصوصی قوی نیاز است که در دستور کار است و اجرای آن تاثیر زیادی در اقتصاد بویژه بحث اشتغال این شهرستان خواهد داشت.

وی درمورد سهم اعتبار ورزش شهرستان دشتستان اظهارداشت: درزمینه ورزش درحق دشتستان ظلم شده و این نهایت بی عدالتی است که با وجود ورزشکاران افتخارآفرین و تیم های قوی در رشته های مختلف سهم ناچیزی از درآمد نفت که به ورزش استان بوشهر اختصاص یافته است، شامل این شهرستان شود.

موسوی نژاد اضافه کرد:اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر باید دراین زمینه سهم ۳۴۰ میلیون ریالی دشتستان از مجموع ۵۰میلیارد ریالی که وزارت نفت به ورزش این استان اختصاص داده است پاسخگو باشد و حق این شهرستان را تا ریال آخر پرداخت کند.

وی درباره مسایل موجوددربحث خرما در دشتستان نیز بیان کرد:برای حل مشکلات خرما در همه مراحل تولیدو بازاریابی بایدبه شکل کارشناسی شده واساسی چاره جویی شودوبرای خرید تضمینی دولت قبل از ورود دلالان و ضربه زدن به بازار محصول اقدام کند. ک/۲

۷۲۱۳/۵۳۹ / ۶۷۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۰۶۴۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.