نماینده دولت برای پاسخگویی به مشکلات سلامت در صحن‌علنی حاضر می‌شود

۲۳ آبان ،
ممتاز نیوز: رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، از برنامه این کمیسیون برای احضار مسئولان دولتی به مجلس خبر داد وگفت: دولت با حضور در صحن علنی مجلس باید پاسخگوی مشکلات حوزه سلامت باشد.

حسینعلی شهریاری در گفت ‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه مردم در حوزه سلامت با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: هم‌اکنون مردم درباره سرنوشت بیماران خود نگران می باشند، با توجه به کمبود منابع و مشکلات در بخش واردات دارو برای بیماران صعب‌العلاج، سرطانی و تخصصی این نگرانی‌ها، سلامت روانی اشخاص جامعه را تحت تاثیر قرار داده ‌است.


سهم مردم از بها‌های سلامت به بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته است

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه هم‌اکنون حوزه سلامت کشور با استانداردهای مطلوب فاصله بسیاری دارد، افزود: بر اساس برنامه پنجم توسعه باید شاخص پرداخت بها‌های سلامت از سوی مردم به پایین‌تر از ۳۰ درصد کاهش پیدا می‌کرد، اما ما رو به عقب حرکت کرده‌ایم و در سه سال پیش، سهم مردم از بها‌های سلامت از ۵۴ درصد به بیش از ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

 اختصاص ندادن اعتبار؛ نشانگر بی‌توجهی دولت به حوزه سلامت

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از عملکرد دولت در اختصاص ندادن اعتبارات حوزه سلامت در قانون بودجه ۹۱، یاد‌آور شد: متأسفانه تاکنون اعتبارات حوزه سلامت به‌ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌ها به‌طور مطلوب اختصاص داده نشده است، که این موضوع نشانگر بی‌توجهی دولت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی و نظام سلامت است.

شهریاری بر لزوم حل مشکلات اعتباری دانشگاه‌های علوم پزشکی کل کشور تأکید کرد وگفت: کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس برای حل مشکلات نظام سلامت برنامه‌های بسیاری دارد، که احضار دولت برای پاسخگویی درباره مشکلات حوزه سلامت در صحن علنی مجلس از این‌گونه اقدامات است.

وی ادامه داد: به‌طور حتم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از اختیارات ماده ۳۳ قدیم استفاده می‌کند از این‌رو افزون‌بر قرائت گزارش تفسیریی درباره وضعیت حوزه سلامت، خواستار حضور مسئولان دولتی برای پاسخگویی به مشکلات بهداشت و درمان کشور است.

 وزارت بهداشت از نظر حجم اعتبارات در رده یازدهم وزارتخانه‌ها قرار دارد

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه حوزه سلامت باید در اولویت اصلی دولت قرار گیرد، گفت: متأسفانه دولت ما بین وزارتخانه‌های خود نیز تفاوت قائل می‌شود، که هم‌اکنون شاهد این هستیم که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از نظر میزان اعتبارات در رده یازدهم قرار دارد.

رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، افزود: مجلس و کمیسیون بهداشت ودرمان با برنامه‌ریزی و استفاده از راهکارهای قانونی، دولت را موظف به اجرای قانون اختصاص اعتبارات می‌کند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.