نماینده ساری در مجلس: وعده دولت درباره کاهش قیمت ها در ماه رمضان محقق نشد/ مسئولان و نمایندگان مجلس مرغ را از سبد مصرفی خانواده خود حذف کنند

محمد دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در گفت و گو با خبرآنلاین، با یادآوری این که دولت پیش از ماه مبارک رمضان وعده ارزان شدن قیمت کالاهای اساسی را داده بود، گفت: با گذشت دو روز از ماه مبارک رمضان مردم به هیچ عنوان ارزانی را احساس نکرده اند.
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات دولت برای کاهش بهای کالاهای اساسی افزود: از اقدام های دولت در این زمینه اطلاع دقیق وجود ندارد اما به طور حتم این اقدام ها موثر نبوده اند که قیمت کالاها در چنین شرایطی است.
وی با بیان این که امروز ۱۰ نماینده درباره گرانی طرح سوالی را از مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشته اند، گفت: نمایندگان مجلس موضوع گرانی را به شدت پیگیری خواهند کرد.
دامادی افزود: وزیر باید درباره گرانی ها پاسخگو باشد و اگر سبد خانوادگی مردم، مسکن مردم و اشتغال تامین نشود چه باید کرد؟ قانون های بین المللی باید تدوین شود اما باید حداقل نیازهای مردم نیز برطرف شود و نمایندگان مجلس و اعضای دولت باید در این زمینه اقدام های مناسبی را انجام دهند.
وی با بیان این که تا زمانی که قیمت گوشت مرغی دو ماهه و با تزریق هورمون پرورش پیدا می کند حدود ۸ هزار تومان باشد عدالت محوری رعایت نمی شود، گفت: تمام مسئولان باید به مردم و رهبر معظم انقلاب باید پاسخ دهند.
عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: هم اکنون بسیاری از خانواده ها برای تهیه مرغ با مشکل رو به رو هستند و مسئولان و نمایندگان نیز باید مرغ را از سبد مصرفی خانواده خود حذف کنند.
نماینده مردم ساری تاکید کرد: هیات رئیسه مجلس باید موضوع گرانی ها و به خصوص در ماه مبارک رمضان را به صورت ویژه در دستور کار مجلس قرار دهند و راهکارهای مناسبی را در این زمینه ارائه کنند.
وی تصریح کرد: زمانی که دولت وعده کاهش قیمت ها در ماه مبارک رمضان را داد همه می دانستند که ماه مبارک نزدیک است و کسی نباید وعده بدون عمل ندهد.
دامادی در پاسخ به این سوال که آیا مردم به کاهش قیمت ها در ماه مبارک رمضان امیدوار باشند یا خیر، گفت: وظیفه تنظیم بازار بر عهده دولت است و دولت باید قیمت ها را کاهش دهد اما برای پاسخ راست به این سوال باید گفت که نپرس تا دروغ نشنوی.
/۲۷۲۹۵
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.