نماینده سازمان ملل در سوریه، باید ثبات و امنیت را به این کشور باز گرداند

۷ م دیماه ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اخضر ابراهمیمی نماینده سازمان ملل در امور سوریه، باید با اجرایی شدن طرح خود امنیت و آرامش را به این کشور باز گرداند.

امیر موسوی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به سفر نماینده ویژه سازمان ملل به سوریه در مورد تحولات اخیر سوریه گفت: کشورهای غربی‌ و گروه‌های تروریستی بعد از ۲۰ ماه خشونت و درگیری در سوریه و مقابله با دولت بشار اسد به این نتیجه رسیده‌اند تا اخضر ابراهیمی را به سوریه بفرستند تا در مورد حل بحران سوریه بحث و تبادل نظر کنند.

وی تصریح کرد: ورود نماینده ویژه سازمان ملل اخضر ابراهیمی به سوریه، حاوی پیام‌های بسیاری است از جمله اینکه باید بحران‌های سوریه را حل و فصل کرده و به بشار اسد پیام‌های متعددی را برای برقراری آرامش در این کشور انتقال دهد.

موسوی افزود: اینطور که به نظر می رسد امکان دارد بشار اسد انتخابات ریاست جمهوری سوریه را به سال ۲۰۲۲ انتقال داده و پیام خود را به اخضر ابراهیمی ابلاغ کند تا به کشورهای غربی اعلام کند که اجازه دهند خود مردم سوریه در امور داخلی کشورشان تصمیم گیری کنند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: اگر انتخابات در سوریه انجام شود قطعا تا حدودی مشکلات این کشور سوریه حل خواهد شد و  با اجرا شدن طرح اخضر ابراهیمی سوریه به ثبات و آرامش باز خواهد گشت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.