نماینده سامسونگ در ایران: تحریم‌ها را دور می‌زنیم

۲۱اردیبهشت،

متاسفانه الان شاهد هستیم که کالاهای قاچاق همچنان در بازار وجود دارند ضمن اینکه این کالاها دارای بارکد شبنم هم شده‌اند و معلوم نیست که واردکنندگان این کالاهای قاچاق از کجا می‌توانند بارکد شبنم خریداری کنند.
مدیر سازمان خرید و سفارشات خارجی شرکت هماهنگ از عدم تخصیص ارز به کالاهای گروه ۱۰ من جمله تبلت خبرداد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر اسحاقی در نشست خبری شرکت هماهنگ در خصوص مشکلات حوزه فناوری اطلاعات در پاسخ به ایلنا، اظهار داشت: در سال قبل بحث نوسانات ارز و تحریم‌ها فشار بسیار بسیاری به شرکت‌های خصوصی حوزه فناوری اطلاعات فشار وارد کرد.
وی ادامه داد: بالا و پایین رفتن نرخ ارز با وجود تدبیرها برای ضرر نخوردن شرکت‌های حوزه، در بعضی مقاطع سبب زیان ما می شد همچنین که افزایش واردات و کالاهای قاچاق به کشور صدمات جبران ناپذیری به بازار فناوری اطلاعات وارد کرده است.
اسحاقی خاطرنشان کرد: به سبب پایین بودن قیمت کالاهای قاچاق به نسبت کالاهای گارانتی دار و مهم تر از آن عدم اطلاع مردم از این کالاها، خرید کالاهای قاچاق برای مردم راحت تر از خرید کالاهای گارانتی دار است و این امر سبب ورشکست شدن بسیاری از شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات شده است.
وی در پاسخ به سوالی در مورد تاثیر طرح شبنم در جلوگیری از کالاهای قاچاق گفت: طرح شبنم در قبل طرح بسیار عالی به نظر می آمد و برای ما که به صورت قانونی واردات داریم این طرح می توانست دست قاچاقچیان را کوتاه کند ولی متاسفانه الان شاهد هستیم که کالاهای قاچاق همچنان در بازار وجود دارند ضمن اینکه این کالاها دارای بارکد شبنم هم شده‌اند و معلوم نیست که واردکنندگان این کالاهای قاچاق از کجا می توانند بارکد شبنم خریداری کنند.
مدیر سفارشات خارجی شرکت هماهنگ با اشاره به مشکلات این حوزه به خبرنگار ایلنا گفت: از مشکلات عمده ما عدم استفاده از ارز مبادلاتی است در حال حاضر تبلت جز اولویت ۱۰ به حساب می آید و با وجودی که چندین بار پایگاه اینترنتی ثبت سفارش باز شده است ولی هنوز هیچ ارزی به هیچ واردکننده قانونی تبلت تعلق نگرفته است.
وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به خبرنگار ایلنا در مورد تحریم ایران و مشکلاتی که در این حوزه پیش آمده است گفت: گروه هماهنگ تنها نماینده شرکت سامسونگ در بخش تبلت است که متاسفانه در حدود ۲ سال است از سوی آمریکابرای عدم عرضه محصولات خود به ایران تحت فشار است.
وی ادامه داد: به طور کلی اسمارت فون ها و بعضی از تبلت ها در ایران تحریم است ولی دفتر سامسونگ در کره و نمایندگی های آن در ایران برای دور زدن این تحریم ها چاره اندیشی می‌کنند.
شرکت سامسونگ مادر با آمریکا بیزینس بزرگی هم دارد ولی این شرکت برای بازار ایران زحمت های بسیاری کشیده است و هزینه‌های بسیاری هم پرداخت کرده است و قطعا به همین راحتی از ایران خارج نخواهد شد حتی اگر آمریکا فشار خود را بسیارتر کند.
اسحاقی خاطرنشان کرد: از دیگر دلایلی که سبب عدم خروج شرکت سامسونگ از ایران می گردد بدهی دولت کره به دولت ایران است طبق تفاهمی که دو کشور با هم دارند قرار بوده کشور کره پول نفت خریداری شده ایران را با محصولات خود پرداخت کند برای همین کره نمی تواند فعلا از بازار ایران خارج شود البته مجبور است آگهی ها و حضور خود را در بازار کم رنگ کند.
در ادامه این نشست حمید کبیر مختارفر مدیر سازمان فروش در خصوص برنامه های دیگر سامسونگ در ایران اظهار داشت: هفته قبل همایش بزرگی با حضور نمایندگان شرکت، هنرمندان و خوانندگان و فعالان صنف فناوری اطلاعات از سوی گروه شرکت هماهنگ برگزار شد که در آن از نمایندگان برتر به صورت نقدی تقدیر شد. در این همایش از tablet 2 هشت اینچی سامسونگ رونمایی شد این محصول با پردازنده ۶/۱ مگا هرتزی خود می تواند رقیب جدی برای ای پد مینی اپل باشد.
شرکت هماهنگ اولین شرکت در خاورمیانه بود که این تبلت را رونمایی کرد و قرار نیز هست دو مدل تبلت سامسونگ به زودی وارد بازار ایران شود.
وی در ادامه سخنان خود در مورد آمار فروش شرکت سامسونگ در جهان و ایران به ایلنا گفت: سامسونگ در سال ۲۰۲۴ رشد ۲۷۸ درصدی در مارکتینگ جهان داشته است همچنین در همین سال در بازار ایران ۱۵۰۰ درصد در بخش تبلت رشد داشتیم.
حدود ۷۰ درصد بازار تبلت ایران در دست تبلت های سامسونگ است که این می تواند رکورد خوبی برای ما به حساب بیاید.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.