نماینده ساوه و زرندیه مطرح کرد: احداث مراکز درمانی در روستاها عامل تامین سلامت روستائیان

۰۹ام بهمن ،

نماینده مردم ساوه و زرندیه، گفت: احداث مراکز درمانی در روستاها عامل مهمی برای تأمین سلامت روستاییان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی،”شهلا میرگلوبیات” در مراسم کلنگ زنی مرکز درمانی بهداشتی روستای نصیر آباد از توابع شهرستان زرندیه، افزود: رعایت بهداشت لازمه پیشرفت در جوامع روستایی است و این حق روستائیان است که از وضعیت بهداشتی و درمانی مطلوبی برخوردار باشند.

وی بیان کرد: زمانی می توانیم ادعا کنیم که از جامعه ای پویا و سالم برخوردار هستیم که شاخصه های بهداشتی و درمانی آن ارتقا یابد و این مقوله باید در جامعه روستایی نیز به طور خاصی لحاظ شود.

وی با اشاره به خطرات بهداشتی که سلامت مردم را تهدید می کند اظهار کرد: برنامه ریزی های لازم به منظور کاهش این خطرات و ارتقای وضعیت بهداشتی و درمانی در دستور کار مجموعه بهداشتی و درمانی و مسوولان قرار دارد.

میرگلوبیات با اشاره به برنامه های مهم مجلس در خصوص اهمیت بیشتر به روستاها و مناطق محروم گفت: توجه به مسایل بهداشتی و درمانی، ارائه امکانات زیرساختی و نیز عمران و آبادانی در روستاها از دغدغه های نمایندگان مجلس است.

این مرکز بهداشتی و درمانی در مدت زمان ۱۸ ماه با صرف اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر توسط یک فرد نیکوکار احداث که شامل خدمات درمانگاهی و دندانپزشکی است.

در مراسم کلنگ زنی این مرکز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و جمعی از مسوولان حضور داشتند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.