نماینده سنندج خواستار تامین اعتبار راه آهن همدان سنندج شد

۱۶اردیبهشت،

سالار مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به برگزاری نشست بررسی وضعیت راه آهن غرب کشور با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی در تهران، گفت: دولت باید در کوتاهترین زمان ممکن اعتبار مورد نیاز را برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه تامین کند.

وی افزود: راه آهن تهران – همدان – سنندج از سال ۷۵ در دستور کار دولت قرار گرفته است که انتظار می رود دولت در سال جاری اعتبار مورد نیاز را برای بهره برداری از این پروژه تامین کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت راه های ارتباطی در عصر حاضر، گفت: وجود راه های ارتباطی اصلی ترین و مهمترین عنصر در راستای رسیدن به توسعه است که با توجه به کوهستانی بودن کردستان از یک سو و همچنین وجود راه های نامناسب جاده ای از سوی دیگر اهمیت بهره برداری سریعتر از راه آهن همدان – سنندج را دوچندان کرده است.

وی با اشاره به اینکه در صورت بهره برداری از راه آهن همدان – سنندج و همچنین همدان – کرمانشاه می توان از ظرفیت های استان های کردستان و کرمانشاه به شکل بهتری استفاده کرد، گفت: اهمیت این پروژه بر کسی پوشیده نیست و به همین سبب انتظار ما به عنوان نماینده مردم این است که دولت پروژه راه آهن غرب کشور را در دستور کار خود قرار دهد.

مرادی یکی از مطالبات جدی و اصلی مردم استان کردستان را حوزه راه های ارتباطی به ویژه جاده و راه آهن عنوان کرد و افزود: با توجه به نیاز جدی استان و همچنین تلاش برای جذب سرمایه گذار در سایر حوزه های اقتصادی باید پروژه راه آهن همدان – سنندج در کوتاهترین زمان ممکن تامین اعتبار شده و به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به حضور وزیر راه و شهرسازی، معاونین وزیر، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء، نمایندگان دو استان کرمانشاه و همدان در جلسه بررسی وضعیت راه آهن غرب کشور در دفتر معاون اول رئیس جمهوری گفت: طولانی شدن زمان ساخت و بهره برداری از این پروژه سبب افزایش هزینه شده است و انتظار ما به عنوان نماینده مردم این است که دستگاه های مسئول در راستای تسریع در بهره برداری از پروژه راه آهن همدان – سنندج تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند.

ظهر دوشنبه در محل دفتر معاون اول رئیس جمهور و با حضور دکتر محمدرضا رحیمی، وزیر راه و شهرسازی به همراه معاونین وی، دکتر سالار مرادی به عنوان نماینده مردم از استان کردستان، دکتر خجسته به عنوان نماینده مردم از استان همدان، مهندس حسینی به عنوان نماینده مردم از استان کرمانشاه و شماری دیگر از کارشناسان و مجریان پروژه روند احداث و وضعیت راه آهن غرب کشور که شامل راه آهن همدان – سنندج و همدان – کرمانشاه است، مورد بررسی قرار گرفت و معاون رئیس جمهور نیز بر روند تسریع در ساخت و بهره برداری از این پروژه تاکید کرد.ک/۳

۷۳۴۶/۵۷۰

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.