نماینده سوریه در سازمان ملل:بیش از صد جنگجوی خارجی در حلب کشته شده اند

به گزارش ایرنا بشار جعفری نماینده سوریه در سازمان ملل که در جریان جلسه شورای امنیت برای بررسی اوضاع سوریه سخن می گفت تاکید کرد نمایندگی سوریه در نیویورک جزئیات کامل نام ، مشخصات و ملیت افراد خارجی کشته شده در جنگ حلب را در اختیار دارد و اماده است که ان را در اختیار سایر سفیران در سازمان ملل و شورای امنیت بگذارد.

شهر حلب در شمال سوریه در یک ماه گذشته شاهد درگیری های سنگین میان ارتش سوریه و گروه های مسلح مخالف دولت بوده است.

بشار جعفری در سخنان خود شدیدا از کشورهای غربی و منطقه که در امور سوریه دخالت می کنند انتقاد کرد و از ان ها خواست به جای اتش افروزی و ارسال سلاح به مخالفان در پی یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه باشند.

وی گفت: برخی دچار جنون ضربه زدن به سوریه شده اند و سعی دارند خارج از چارچوب سازمان ملل در کشور من دخالت نظامی کنند که در واقع چیزی جز زیر پا گذاردن میثاق های بین المللی نیست.

بشار جعفری افزود: دمشق برای اصلاحات و یافتن یک راه حل سیاسی برای بحران امادگی دارد اما برخی حکومت ها درباره وضعیت سوریه دچار توهم هستند و به دخالت نظامی در ان می اندیشند.

شورای امنیت سازمان ملل روز پنجشنبه به دعوت فرانسه رئیس دوره ای شورای امنیت جلسه ای فوق العاده با حضور وزیران خارجه ترکیه ، اردن، انگلیس و فرانسه برای بررسی تحولات سوریه تشکیل داد.

در این جلسه سه ساعته که عصر پنجشنبه به وقت نیویورک برگزار شد وزیران خارجه فرانسه و انگلیس از حکومت سوریه انتقاد کردند و خواستار افزایش فشار بین المللی علیه بشار اسد و ایجاد منطقه حائل در ان کشور شدند.

خاورم** م.ع. **۱۴۴۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۲۳۰۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.