نماینده سوریه در سازمان ملل تهدید به قتل شد

خبرگزاری فرانسه در گـزارشی از مقر سازمان ملل متحد در نیویورک نوشت:
«بشار جعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد وی و خانواده اش تهدید به قتل شده اند. وی همچنین اعلام کرد مقامات آمریکایی را از این تهدیدها مطلع کرده است.
با توجه به انتقادهای شدید جامعه بین المللی از درگیری های خونین در سوریه، جعفری به چهره شاخص و بین المللی دولت این کشور تبدیل شده است. بر اساس گزارشهای منتشر شده، دختر جعفری به بشار اسد رئیس جمهور سوریه در خصوص نحوه برخورد با رسانه های غربی مشاوره می دهد.
نماینده سوریه در سازمان ملل متحد در این باره خطاب به مجمع عمومی سازمان ملل گفت افتخار می کند که از منافع ملت خود علیه تمام توطئه ها، دفاع می کند.
وی در انتقاد از قطعنامه سازمان ملل علیه دولت سوریه، به تهدیدهای انجام شده مبنی بر قتل وی و و خانواده اش اشاره و از آن انتقاد کرد. وی همچنین حمله رسانه های عربستان سعودی و قطر را به دولت سوریه مورد انتقاد قرار داد.
جعفری در سخنرانی خود خطاب به یکصد و نود و سه عضو مجمع عمومی سازمان ملل پیش از تصویب شدن قطعنامه مورد حمایت عربستان سعودی علیه سوریه اعلام کرد: «من و چند دیپلمات سوری از پایگاههای اینترنتی در عربستان سعودی، قطر و آمریکا چندین بار به قتل تهدید شده ایم.»
وی افزود: «رسانه های سعودی و قطر دیگر به هدف قرار دادن کشور من بسنده نمی کنند و شخص من و اعضای خانواده ام را به شیوه ای غیر اخلاقی و شرم آور مورد حمله قرار داده اند.»
وی افزود تمام برنامه های تلویزیونی که در کشورهای عربستان سعودی و قطر با موضوع وی ساخته شده اند «دروغ و ساختگی هستند و با هدف آسیب زدن به اعتبار اعضای خانواده من تولید شده اند.»
جعفری به این موضوع اشاره نکرد که کدام یک از اعضای خانواده وی هدف این حملات قرار گرفته است. این در حالی است که رسانه های غربی و عربی از زمان آغاز درگیری ها در سوریه به صورت گسترده در برنامه های خود به «شهرزاد جعفری» دختر بیست و دو ساله وی پرداخته اند. شهرزاد جعفری قرار است از ماه آینده تحصیل در دانشگاه کلمبیا را در نیویورک آغاز کند.
جعفری در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل به نمایندگان کشورهای عضو گفت: «دیپلماسی یک بحث است و تهدید شدن اعضای خانواده تان به خاطر مسائل دیپلماتیک، یک بحث دیگر. من قضاوت در این خصوص را به وجدان شما واگذار می کنم.»
نماینده سوریه در سازمان ملل همچنین به خبرنگاران اعلام کرد تهدیدهای صورت گرفته علیه خود را به مقامات آمریکایی اطلاع داده است.

۲۶۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.