نماینده فهرست العراقیه سخنان اول‌وزیر عراق را مثبت دانست

۰۷اردیبهشت،

2-468.jpg

نماینده فهرست العراقیه در پارلمان عراق سخنان اول‌وزیر این کشور را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمزه الکرطانی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره دربارهٔ اظهارات نوری مالکی، اول‌وزیر عراق گفت: اظهارات مالکی مثبت است و در جهت صحیح برای ساخت دولت عدالت و قانون و برابری در عراق قرار دارد.

وی افزود: قطعا همه سیاستمداران عراقی به ویژه فهرست العراقیه با تکفیر یا تروریسم یا فرقه‌گرایی یا پاکسازی نژادی مخالفند. اگر بخواهیم دولت عادلی بسازیم که در آن امنیت، صلح و ثبات وجود داشته باشد، باید زبان مشترک و چارچوبی برای نوع دولت به طور کلی وجود داشته باشد.

این نماینده فهرست العراقیه در پارلمان عراق گفت: فرقه‌گرایی به نفع هیچ‌کس نیست. در حالی که مالکی این سخنان را بیان می‌کرد، ما امیدوار بودیم وی مسئولیت‌های قانونی خود را در حفظ امنیت و ثبات و حفظ جان عراقی‌ها و جلوگیری از ریخته شدن خون عراقی‌ها به عهده بگیرد.

نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه اسلام دین کشتار و قتل عام نیست، تاکید کرد: بازگشت مجدد اختلافات طایفه‌ای به عراق تصادفی نبوده بلکه طرحی از پیش برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، اول وزیر عراق روز شنبه در کنفرانس بین‌الملی و اسلامی مذاکره و نزدیک سازی دیدگاه‌ها گفت: اسلام دین کشتار نیست بلکه دین محبت و احترام است و هر کس که برادر مسلمانش را بکشد امت اسلام را کشته است.

وی افزود: بازگشت مجدد اختلافات طایفه‌ای به عراق تصادفی نبوده بلکه طرحی از پیش برنامه‌ریزی شده است و باید اعلام کنم که درخواست‌ها برای تقسیم عراق از خطرات و پیامدهای طایفه‌گری است.

مالکی در ادامه عنوان داشت: تا زمانی که امت اسلام در جهل و نادانی باشند ایجاد اختلافات طایفه‌ای نیازی به برنامه‌ریزی و نقشه ندارد.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: خطر طایفه‌گری خطرناک‌تر از رویارویی با اشغالگری است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.