نماینده لردگان: تا استیضاح وزیر آموزش و پرورش کوتا نمی‌آییم

۲۸م آذر ،

نماینده مردم لردگان در تذکری شفاهی تاکید کرد که با توجه به اتفاق‌های پیاپی در حوزه وظیفه وزیر آموزش و پرورش کوتاه نمی‌آییم و تا استیضاح وزیر پیش می‌رویم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جلیلیان با اشاره به اتفاق تصادف در محور بروجن لردگان که منجر به کشته شدن تعدادی از معلمان شهرستان شده است، گفت: از هیات رییسه مجلس، گله دارم که حتی یک تذکر را در مورد این اتفاق که تعدادی از معلمان را به کام مرگ فرستاده است دریغ کرده‌اند.

جلیلیان با تاکید بر اینکه حوادث پیاپی در حوزه آموزش و پرورش رخ داده است، گفت: در این مورد با توجه به اتفاق قبلی مربوط به اتوبوس دانش‌آموزان اردوی راهیان نور کوتاه نمی‌آییم و تا استیضاح وزیر آموزش و پرورش پیش می‌رویم.

وی در بخش دیگری از تذکر خود گفت: دولت در زمینه بهسازی راه‌های منطقه و حل مشکلات جاده‌ها هیچ اقدامی نکرده است، از رییس‌جمهور می‌خواهیم در این زمینه اقدام جدی انجام دهد.

نماینده مردم لردگان همچنین خطاب به وزیر راه گفت: چرا قبل از اینکه جاده جایگزین ایجاد شود مسیر را افتتاح کرده‌اید که شاهد چنین حوادثی باشیم.

جلیلیان همچنین خطاب به وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: استفاده از معلمان غیربومی چه توجیهی دارد که بعد از بروز اتفاق تصادف مینی‌بوس معلمان و کشته شدن تعدادی از آنها حالا چندین مدرسه در شهرستان به سبب کشته شدن معلمان‌شان مجبور به تعطیلی شده‌اند.

وی خطاب به وزیر بهداشت گفت: سوال من این است که چرا بیمارستان‌های لردگان و ایذه امکانات لازم را نداشته‌اند که ما مجبور شویم معلمانی را که در جاده دچار سانحه شده‌اند به اهواز که در ۳۰۰ کیلومتری محل اتفاق واقع شده است انتقال دهیم؟ جاده‌های اتفاق‌خیز همچنان در منطقه قربانی می‌گیرند، مسئولان باید به این موضوع رسیدگی کنند.

بعد از پایان تذکر جلیلیان، ابوترابی که ریاست جلسه امروز را بر عهده داشت، گفت: متاسفانه ما غفلتی در این زمینه داشتیم که لازم است روز اتفاق تصادف خودروی معلمان به آموزش و پرورش، مردم، اتفاق‌دیدگان و مردم شهرستان تسلیت بگوییم و بابت این تاخیر پوزش بطلبیم.

ابوترابی‌ همچنین گفت: ما در این زمینه مکاتبات خود را ادامه می‌دهیم و امیدواریم مسئولان به رفع این موضوع بیاندیشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. محمدرضا:

    استیضاع وزیر اقتصاد و ریس بانک مرکزی هم باید اقدام بشه
    بخاطر گرانی ها

    همین طور استیضاع آموزش و پرورش هم باید اقدام بشه بخاطر سوختگی های بخاری های نفتی قدیمی و بی توجه ای به جمع آوری آنها در کل کشور

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.