نماینده لیبی درسازمان ملل: از مرگ سفیر امریکا غافلگیر شدیم

به گزارش ایرنا ؛ ابراهیم دباشی که در پایان جلسه شورای امنیت درباره لیبی سخن می گفت با اشاره به اینکه کریستوفر استیونس سفیر مقتول امریکا دوست نزدیک و یاور انقلابیون لیبی علیه حکومت قذافی بود اذعان کرد: نمی توان درک کرد چرا این رویداد باید در بنغازی که محل اغاز جنبش علیه قذافی بود روی دهد.

دباشی اذعان کرد که دولت مرکزی لیبی ناتوان از کنترل وضعیت در ان کشور بوده و هنوز نمی تواند با گروه های مسلح خودسر در ان کشور مقابله کند.

وی گفت: دولت لیبی هنوز امادگی رویارویی با این گروه های مسلح را ندارد؛ اما در اینده گام های اساسی برای مقابله با ان گروه ها برخواهد داشت.

وی افزود: هنوز جزئیات کامل درباره این ˈفاجعهˈ در دست نیست و دولت لیبی هنوز در حال بررسی برای کشف عوامل این هجوم هستند.

نماینده لیبی با تاکید بر تعهد کشورش به حفاظت مراکز دیپلماتیک و نمایندگی های خارجی در خاک لیبی گفت که از اقدام های ایالات متحده برای ارسال تفنگداران دریایی به لیبی برای حفاظت از سفارت امریکا در لیبی دفاع می کند.

شورای امنیت سازمان ملل روزچهارشنبه صبح به وقت نیویورک باحضور نماینده لیبی به منظور بررسی وضعیت امنیتی در لیبی و حمله به کنسولگری امریکا در بنغازی تشکیل جلسه داد.

ابراهیم داباشی نماینده دائم لیبی در سازمان ملل نیز که دراین جلسه حضور داشت از قتل سفیر امریکا ابراز تاسف کرد.

وی بدون اشاره به فیلم صهیونیستی موهن علیه پیامبر اسلام (ص) مدعی شد که حمله به کنسولگری امریکا و قتل سفیر این کشور در بنغازی وهن اسلام بوده و برای مردم لیبی فاجعه بار است.

در دوران حکومت قدافی، ابراهیم دباشی نماینده لیبی در سازمان ملل بود و بعدا اعلام کرد که به شورش علیه قذافی پیوسته است.

به دنبال نمایش فیلم موهن ضد اسلامی درباره پیامبر اسلام (ص) توسط ˈسام باسیلˈ کارگردان صهیونیست، مردم مصر ولیبی در مقابل سفارت و کنسولگری امریکا تجمع اعتراض آمیز برپا کردند.

معترضان مسلح با حمله به کنسولگری امریکا در بنغازی، سفیر و سه دیپلمات دیگر امریکا را به قتل رساندند.

ازهنگام دخالت ناتو در لیبی و سرنگونی رژیم معمر قذافی، مساله فعالیت گروه های شبه نظامی افراطگرا وعدم فرمانبری آن ها از حکومت مرکزی لیبی تبدیل به یکی از بزرگترین نگرانی های داخلی و خارجی شده است.

۵۳۶

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.