نماینده مجلس روس: تحریم ها علیه ایران مغرضانه است

وی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: تحریم های یکجانبه کشورهای غربی علیه ایران را باید به عنوان یکی از شیوه های نرم تغییر حکومت ایران نگاه کرد.

رییس کمیسیون امور بین الملل دومای روسیه افزود: بررسی مجموعه اقدامات غرب در قبال ایران نشان می دهد که تلاش برای بدنام کردن جمهوری اسلامی به سیاست غربی ها در ارتباط با این کشور تبدیل شده است.

پوشکوف با اشاره به اینکه غرب از برنامه هسته ای ایران برای دستیابی به اهداف خود در این کشور و تضعیف نظام سیاسی حاکم بر آن سوء استفاده می کند، افزود: معتقدم این تلاش ها در راستای تضعیف نظام حاکم بر ایران انجام می شود.

رییس کمیسیون امور بین الملل دومای روسیه ادامه داد: تحریم یکجانبه غرب و آمریکا علیه تهران بر برنامه هسته ای این کشور تاثیر مستقیم نمی گذارد، اما برای اقتصاد ایران دشواری هایی را به وجود می آورد.

پوشکوف گفت: این اقدامات برای بدتر شدن اوضاع مردم ایران هدف گذاری شده است تا آنها را نسبت به دولت ناراضی کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۲۰۰۳، ۱۶ سازمان تجسسی آمریکا گزارشی را منتشر کرد، گفت: در این گزارش اعلام شده است ایران اقدامات خود را برای ساخت سلاح اتمی متوقف کرده است.

پوشکوف گفت: از آن زمان تاکنون هیچ مقام تجسسی آمریکایی این موضع را تکذیب نکرده است.

رییس کمیسیون امور بین الملل دومای روسیه افزود: آشکارا مشخص است که تحریم های جدید تلاشی برای تغییر حکومت ایران است و این تلاش ها شبیه رویدادهای سوریه است، با این تفاوت که در این کشور عربی از شیوه های خشن تر استفاده می شود.

روسیه بارها با تحریم یکجانبه غرب در باره کشورهای مستقل از جمله جمهوری اسلامی ایران مخالفت کرده و آن را شیوه غیرسازنده در ساختار مناسبات بین المللی دانسته است.

رییس کمیسیون امور بین الملل دومای روسیه اضافه کرد: تلاش برای شیطانی نشان دادن ایران توسط غربی ها در شرایطی صورت می گیرد که ایران تاکنون به هیچ کشوری حمله نکرده است و تهران در قبال تحولات جاری در سوریه از خود خویشتنداری نشان داده است.

وی افزود: گروه های مخالف سوری به کشور همسایه ترکیه پناه می برند و عوامل سازمان های جاسوسی آمریکا در خاک ترکیه به آنها پول و سلاح می دهند و اقدامات آنها را علیه دولت سوریه هماهنگ می کنند.

پوشکوف اظهار داشت: ایران خلاف ادعای رسانه های غربی فعالیت نظامی در سوریه ندارد و حتی حضور غیرمستقیم سازمان های امنیتی این کشور در سوریه نیز واقعیت ندارد.

رییس کمیسیون امور بین الملل دومای روسیه افزود: ایران به بهترین وجه ممکن مسوولیت خود را به عنوان عضو جامعه جهانی در قبال رویدادهای جاری منطقه نشان داده است و ادعاهای مربوط به تلاش این کشور برای دستیابی به سلاح هسته ای نیز در حد حدس و گمان بوده است.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸**۱۵۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۴۵۸۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.