نماینده مردم فلاورجان: رمز ماندگاری عاشورا را باید در قرآن جستجو کرد

۰۵م آذر ،

_MG_1809.jpg

نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: مهمترین مولفه فرهنگ و مکتب عاشورا که در زیارت وارث حضرت اباعبدالله(ع) به خوبی بیان شده است اقامه نماز، پرداخت زکات و امر به معروف و نهی از منکر می‌باشد که امام حسین(ع) در راه اجرای آن ها به شهادت رسید.

حجت السلام سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، اظهارکرد: رمز ماندگاری عاشورا را باید درقرآن جستجو کرد، زیرا خداودند درقرآن می‌فرمایند «آن‌هایی که در راه خدا کشته شدند مرده نپندارید بلکه آن‌ها زنده می باشند.»

وی با اشاره به این‌که «خون امام حسین(ع) که در راه اسلام ریخته شده همچنان می‌جوشد» گفت: امام حسین(ع) آن‌چه که داشت در راه خدا داد؛ خداوند نیز فرموده است که من پاداش کسانی که برای من شهید شوند را خواهم داد.

وی افزود: خداوند هرچه امام حسین(ع) خواست به او عطا کرد؛ زیرا با این‌که اکنون بیش از هزار و سیصد سال از آن قیام می‌گذرد، عاشورا همچنان زنده است و مردم برای عاشورا از مال وجان خود دریغ نمی‌کنند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: قیام‌هایی که بعداز عاشورا در جوامع اسلامی و حتی غیر اسلامی ایجاد شد برگرفته از قیام امام حسین(ع) است.

وی با اشاره به این‌که «امربه معروف و نهی از منکر یکی از اهداف امام حسین(ع) است» گفت: مهمترین منکری که اکنون باید با آن مقابله کرد، مبارزه با بی‌حجابی است که دشمنان سعی در اشاعه و ترویج آن دارند.

وی افزود: حجاب یکی از ارزش‌های اسلامی است و آیات متعددی در قرآن به آن تاکید نموده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.