نماینده ملایر:ردیف بودجه فرمانداری‌های ویژه در کشور مستقل خواهد شد

۱۶م اسفند ،

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اولین بار، ردیف بودجه فرمانداری‌های ویژه کشور در سال ۹۲ مستقل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، “علی نعمت چهاردولی” در حاشیه جلسه ستاد تسهیلات نوروزی در جمع خبرنگاران با بیان این خبر، افزود: دستور این موضوع از رییس جمهور گرفته شده و در هفته آینده فراکسیون فرمانداری‌های ویژه مجلس برای بررسی آیین نامه‌های آن تشکیل جلسه می‌دهد.

وی با اشاره به تصویب قانون فرمانداری‌های ویژه از سال ۸۶ در کشور، اظهار کرد: هم اکنون ۲۲ شهرستان دارای فرمانداری ویژه می باشند.

رییس فراکسیون فرمانداری‌های ویژه در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود تصویب این موضوع در سال ۸۶، تاکنون اقدام چندانی برای این شهرستان‌ها نسبت به سایر شهرستان‌ها انجام نشد.

وی ادامه داد: عضویت معاونت استاندار و فرماندار ویژه در شورای معاونان استان و پیشنهاد عضویت فرماندار ویژه به عنوان عضو اصلی شورای برنامه ریزی استان از جمله درخواست‌های ماست.

چهاردولی همچنین خواستار اعطای حق مبادله و موافقت نامه به فرمانداران ویژه شهرستان‌ها شد.

وی با اشاره به ارتقای ادارات شهرستان‌های ویژه به عنوان یکی از امتیازات این شهرستان‌ها، اظهار کرد: هم اکنون هفت اداره در شهرستان ویژه ملایر دارای مقام معاونت در اداره کل استان می باشند.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت افزود: این ادارات شامل راه و شهرسازی، کار، تعاون و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، فرمانداری ملایر، آموزش و پرورش و مخابرات است.

وی با اشاره به اهمیت راه آهن غرب کشور در ملایر، از درخواست اضافه شدن یک واگن به قطار این شهرستان و اتصال به راه آهن جنوب کشور خبر داد.

وی ابراز کرد: پیگیری فرودگاه شهرستان ملایر یکی از اقدامات نمایندگان ملایر است که هم اکنون احداث فرودگاه ولیعصر از نظر مکان دارای مشکلاتی است.

نمیانده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کوهستانی بودن منطقه و نیز مشکلات نمایندگان دو شهر بروجرد و ملایر از مشکلاتی است که بر سر راه مکان فرودگاه ولیعصر وجود دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.