نماینده منتخب اصفهان از عملکرد مجلس هشتم به نیکی یاد کرد و به هیات رئیسه آن نمره قبولی داد

عضو کمیسیون صنایع در گفت​وگو با خبرآنلاین، با بیان اینکه مجلس هشتم مجموعه موفقیت​هایی داشت و کاستی​هایی که امیدواریم در مجلس نهم جبران شود، افزود: مجلس هشتم هم در قانون​گذاری قوانین خوبی گذراند و هم در بعد نظارتی خوب عمل کرد.

وی از مجموعه مصوبات مهم مجلس هشتم در عرصه مسائل اقتصادی همچون قانون حمایت از کسب و کار، قانون بیمه بیکاری، بررسی طرح حمایت از تولید داخلی و ملی، قانون برنامه پنجم، قانون امور گمرکی و قانون تجارت، قانون مبارزه با قاچاق ارز و کالا و قوانینی در عرصه مسال انرژی یاد کرد و گفت: در بعد وظایف نظارتی هم، مجلس هشتم عملکرد خوبی داشت. بویژه در اصلاح آیین نامه داخلی مجلس که به اصلاح روند سوال از وزرا و گزارش​های تحقیق و تفحص پرداخت و به گزارش​های کمیسیون​ها نیز موضوعیت بخشید.

نماینده اصفهان از به روز شدن گزارشات نظارتی دیوان محاسبات در تفریغ قوانین بودجه سنواتی هم به عنوان یکی دیگر از موفقیت​های مجلس هشتم یاد کرد و ادامه داد: موضع​گیری​های مجلس در مسائل سیاسی و بین​المللی نیز به موقع و به جا بود که در دفاع از ارزش​های انقلاب و مقابله با استکبار جهانی، عنوان می​شد.

فولادگر در عین حال خاطرنشان کرد: البته عملکرد مجلس هشتم کاستی​هایی هم داشت که انشالله در قانون​گذاری و نظارت و انسجام بیشتر نمایندگان در مجلس نهم جبران می​شود.

وی در پاسخ به سوالی که به عملکرد هیات رئیسه مجلس هشتم نیز اشاره داشت، گفت: به نظرم هیات رئیسه این مجلس در مجموع نمره قبولی می​گیرد. اما به نظرم بهتر از این و منسجم​تر از این می​توانست عمل کند. ولی در مجموع اعضای این هیات، نمره قبولی می گیرند.

نماینده منتخب اصفهان، در تشریح ویژگی​های رئیس مجلس نهم نیز با بیان اینکه او باید هم یک شخصیت ملی باشد و هم از استقلال مجلس دفاع کند، افزود: او باید با احترام به همه عناصر و سلایق موجود در مجلس، آنها را هماهنگ کند تا با یکدیگر در مجلس نهم کار کنند.

به گفته وی، رئیس مجلس نهم در عین دفاع از استقلال مجلس، با دیگر قوا هم باید تعامل داشته باشد؛ از حسن مدیریت، تدبر و سعه صدر نیز برخوردار باشد.

فولادگر که می​گفت تمایلی ندارد در مورد گزینه​های موجود برای ریاست مجلس نهم نظر دهد، توضیح داد: معتقدم نباید کار رسانه​ای در مورد اسامی افراد بشود و رسانه​ها باید عملکردها را بررسی کنند. ضرورتی ندارد که رسانه​ها به بررسی اسامی افراد بپردازند.

وی از این رو تاکید کرد: هیات رئیسه، منتخب مجلس است و نمایندگان در درون مجلس باید درباره آن تصمیم بگیرند. البته من به نقد رسانه​ای معتقدم اما رقابت رسانه​ای در تعیین رئیس مجلس را نمی پسندم.

رئیس کمیسیون نظارت بر اصل ۴۴، در پاسخ به سوالی که به ترکیب فراکسیون​های مجلس نهم اشاره داشت، گفت: به نظر من اینکه یک فراکسیون اکثریت اصولگرایان باشد که چند زیر فراکسیون داشته باشد، خوب است و اشکالی ندارد. اینکه یک فراکسیون جامع شامل همه گرایش​های اصولگرایان وجود داشته باشد. البته باید برای رئیس چنین فراکسیونی فکر کرد که شاید لازم باشد متفاوت از رئیس مجلس باشد.

فولادگر از جبهه متحد، جبهه پایداری، جمعیت رهپویان، جبهه خط امام و رهبری و رهروان ولایت، به عنوان زیر شاخه​های فراکسیون اصولگرایان در مجلس نهم نام برد و افزود: اول از همه جبهه پایداری برای ایجاد یک فراکسیون جدید وارد عمل شد و بعد از آن هم فراکسیون رهروان ولایت اعلام موجودیت کرد. جمعیت ایثارگران و رهپویان هم احتمالا فراکسیون جدا تشکیل خواهند داد.

او که می​گفت نشست فراکسیون رهروان ولایت نشان می​داد که فراکسیون پرتعدادی از نظر تعداد اعضا است، در مورد وزن دیگر فراکسیون​هایی که از آنها نام برد، و ریاست احتمالی آنها اظهار نظر نکرد.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.