نماینده منتخب محلات: رئیس مجلس نهم باید مستقل باشد و شان قوه مقننه را زیر سوال نبرد

نماینده محلات در مجالس هشتم و نهم در گفت وگو با خبرآنلاین، با بیان اینکه در این دور از انتخابات، اغلب نامزدهای اصولگرا به مجلس نهم راه یافته​اند، حضور کمرنگ نمایندگان اصلاح طلب در این مجلس را به دلیل اقبال کم مردم به آنها دانست و افزود: نه تنها در مجلس نهم شاهد تعداد کمتری از نمایندگان اصلاح طلب به نسبت مجالس گذشته هستیم، بلکه در این دور از قوه مقننه، آنها نمایندگان شاخص کمتری هم به نسبت ادوار پیشین دارند.

وی با اشاره به حضور ۲۳۰ تا ۲۴۰ نماینده اصولگرا در مجلس نهم، از تکثر طیف​های مختلف در میان آنها یاد کرد و گفت: اگرچه اصولگرایان وجوه مشترک زیادی دارند اما در برخی نقاط، نظرات متفاوتی دارند.

به زعم این نماینده اصولگرای مجلس، طیف اکثریت در مجلس نهم را نامزدهای منتخب جبهه متحد تشکیل خواهند داد که از منظر اصول سیاسی، همه رفتارهای این جبهه را تایید می​کنند ولی گاهی هم استقلال رای دارند.

سلیمی خاطرنشان کرد: طیف دیگر اصولگرایان که به نظر می​رسد فراکسیون مجزایی تشکیل خواهند داد، نامزدهای منتخب جبهه پایداری هستند که از تعداد کمتری برخوردارند. به نظر می​رسد که آنها می خواهند برخی نامزدهای مشترک با جبهه پایداری را به نفع خود مصادره کنند.

این نماینده منتخب مجلس نهم از فراکسیون «رهروان ولایت» به عنوان فراکسیون جدید التاسیسی یاد کرد که با یارگیری ابتدایی در میان نمایندگان مجلس آتی، به نظر می​​رسد فراکسیون اکثریت را تشکیل دهد. چرا که با یارگیری انجام شده به دنبال افزایش بدنه خودش در میان نمایندگان مجلس نهم است.

نماینده محلات که می​گفت باید منتظر بود و دید که آیا جمعیت رهپویان و جمعیت ایثارگران نیز فراکسیون مجزایی تشکیل خواهند داد یا نه؟، از اعلام موجودیت چند فراکسیون موازی اصولگرا در مجلس بعد سخن گفت و یادآورشد: جبهه ایستادگی هم که می​گوید ۴۰ نامزد منتخب در مجلس بعد دارد، ممکن است فراکسیون دیگری تشکیل دهد. هرچند که به نظر می​رسد این آمارها از تعداد نامزدان منتخب هر لیست دقیق نباشد و بیشتر جهت فرصتی برای چانه زنی عنوان می گردد.

وی، تدبیر در اداره مجلس را از مهمترین ویژگی​های رییس مجلس نهم دانست و در عین حال گفت: البته در کشورهایی همچون سوئیس که معتقدند هیچ نماینده​ای از دیگران، نماینده​تر نیست، رئیس مجلس ندارند.

به گفته وی، مجلس نهم باید به گونه​ای اداره شود که دچار حاشیه نگردد و اینگونه نباشد که مسائل میان قوا، به جای حل و فصل پشت میز گفت​وگو در رسانه​ها مطرح گردد.

سلیمی افزود: مدیریت مجلس باید به نیازهای اساسی کشور و مسائل استراتژیک مجلس نهم آشنا باشد و بداند که این کشتی در چه ساحلی باید پهلو بگیرد.

نماینده محلات که می​گفت مجلس نهم باید تعامل سازنده​ای با دیگر قوا داشته باشد، بر لزوم حفظ استقلال مجلس نیز تاکید کرد و گفت: رئیس مجلس نهم نباید در میدان دیگران بازی کند و شان قوه مقننه را زیر سوال ببرد. بلکه باید به روز و کارآمد باشد.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.