نماینده نهاوند سفیر ایران در روسیه می گردد

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه سنایی سفیر ایران در روسیه می گردد، نحوه خروج او از نهاد قانون‌گذاری را طبق آیین‌نامه داخلی تشریح کرد.

حسین سبحانی نیا دربارهٔ مکانیزم خروج مهدی سنایی نماینده مردم نهاوند از مجلس برای همکاری با دولت، گفت: به طور طبیعی زمانی که یکی از نمایندگان خواهان همکاری با دولت است، باید پس از طی مراحلی ازمجلس درخواست استعفا کرده و دراین باره مجلس تصمیم گیری می کند.

نماینده مردم نیشابور وفیروزه در مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری خانه ملت گفت: طبق آیین نامه استعفای یک نماینده باید در صحن علنی مطرح شده و با رای گیری از نمایندگان دربارهٔ خروج نماینده مورد نظر تصمیم گیری می‌شود.

وی افزود: استعفای سنایی از مجلس برای همکاری با دولت به عنوان سفیر ایران در روسیه هنوز در صحن علنی مطرح نشده، زیرا یک برداشت از این موضوع این است که بدون رای گیری از نمایندگان هم نماینده می تواند از مجلس استعفا دهد، اما طبق بررسی ها درهیات رئیسه نظر نمایندگان بر این است که رای گیری برای استعفای یک نماینده باید انجام شود.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: اگر نماینده‌ای طبق آیین نامه ۶ ماه در مجلس حضور پیدا نکرد، مستعقی تلقی شده و از مجلس خارج می گردد، ازاین رو برای فردی که خواهان همکاری با دولت است مصلحت نیست که با این روش ازمجلس خارج شود، بهتر این است که این موضوع در صحن مطرح شده و نمایندگان رای گیری کنند. اما طبق شناخت مجلس از سنایی و روابط دوستانه ایران با روسیه مجلس قطعا به خروج سنایی از خانه ملت رای خواهد داد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.