نماینده ولی ‌فقیه در لرستان: جوانان ایرانی از اعتماد به نفس امام جواد(ع) الگوگیری کنند

20-239.jpg

نماینده ولی ‌فقیه در لرستان زندگی امام جواد(ع) برای جوانان را یک درس دانست و گفت: امام جواد(ع) به‌دلیل این‌که در کودکی به امامت رسید جوانان ما باید از علم، اخلاق، ایمان، تقوا، زهد و اعتماد به‌نفس امام جواد‌(ع) الگوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، حجت‌الاسلام سید‌احمد میرعمادی، در کنگره سراسری امام محمدتقی(ع) که امروز در خرم‌آباد برگزار شد، در سخنانی با تسلیت شهادت امام جواد(ع) پیرامون ابعاد شخصیتی این امام همام افزود: امام محمد تقی(ع) جوادالائمه در مدت امامت خود طوری مردم را رهبری و هدایت کرد که دوست و دشمن بر علم، فضیلت و معرفت امام جواد اعتراف کردند.

وی با بیان این‌که «نقش امام جواد(ع) در تحکیم جایگاه امامت و ولایت یک نقش کلیدی بود» اضافه کرد: امام جواد(ع) از همان سنین کودکی در مناظره‌های متعدد که با حضور دانشمندان برگزار می‌شد شرکت و در آن مناظرات علم و معرفت خود را به اثبات رساند.

میرعمادی با اشاره به شرایط ساسی، فکری، اعتقادی و اجتماعی زمان امام جواد(ع)، بیان کرد: شرایط حاکم بر زمان امامت محمدتقی(ع) جوادالائمه یک شرایط پرتلاطم را به‌وجود آورد که این امواج پرتلاطم را امام جواد(ع) رهبری کرد و همه را به سر منزل مقصود رساند.

امام جمعه خرم‌آباد پیدایش نحله‌های فکری عقیدتی و گروه‌هایی با اعتقادات انحرافی مثل واقفیه و معتزله را یکی از شرایط حاکم بر زمان امام جواد(ع) ذکر کرد و یادآورشد: در دوران امامت امام جواد(ع) شبهاتی مثل این‌که آیا امامت در سنین کودکی جایز است مطرح می‌شد و عده‌ای هم دائماً به این شبهات دامن می‌زدند.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان زندگی امام جواد(ع) برای جوانان را یک درس دانست و ادامه داد: امام جواد(ع) به‌دلیل این‌که در کودکی به امامت رسید و در سنین جوانی به شهادت رسیدند، الگوی بسیار مناسبی برای جوانان است و جوانان ما باید از علم، اخلاق، ایمان، تقوا و زهد امام جواد‌(ع) الگوگیری کنند.

میرعمادی با تأکید بر این‌که «جوانان ما باید از زندگی امام جواد(ع) درس اعتماد به‌نفس بگیرند» خاطرنشان کرد: کنکره ملی جوادلائمه باید رساندن پیام فضیلت‌های اخلاقی امام جواد(ع) به جوانان و معرفی این امام به‌عنوان جوانترین امام و اسوه خوبی‌ها و نیکی‌ها باشد.

وی گفت: امام جواد(ع) به جوانان درس می‌دهد که اگر شرایط خاص سیاسی، اجتماعی و فکری ایجاد شد باید اعتماد به‌نفس داشته باشیم و سرمایه‌ها و دانسته‌های خود را برای جامعه عرضه کنند.

اندیشمندان حقایق دین و ولایت را به مردم معرفی کنند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان نیز در این کنگره از محققان و اندیشمندان خواست در مسائل امامت پژوهش کرده و حقایق دین و ولایت را به مردم معرفی کنند.

حجت‌الاسلام مرتضی محمدیان با تسلیت سالروز شهادت جوادالائمه امام محمد تقی(ع)، گفت: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان طی سه سال اخیر سه کنگره بزرگداشت ائمه‌اطهار(ع) شامل امام حسن عسگری، امام هادی(ع) و جوادالائمه(ع) را برگزار کرده است و در سال‌های آتی نیز کنگره سراسری سایر ائمه را برگزار خواهد کرد.

وی افزود: لازم است جهت مقابله با هجمه‌ها و توطئه‌های دشمن جوانان جامعه را با فرهنگ اهل‌بیت(ع) آشنا کنیم چراکه هرچه مردم با فرهنگ امامت و ولایت و مسیری که آنها ترسیم کرده‌اند بیشتر آشنایی پیدا کنند در برابر تهاجمات فرهنگی دشمن مصون‌تر خواهند بود.

محمدیان به‌کارگیری فرهنگ اهل بیت(ع) در زمینه مدیریت را یک ضرروت دانست و ادامه داد: متأسفانه در دانشگاه‌های ما مباحثی تدریس می‌شود که همخوانی با فرهنگ ائمه و امامت ندارد و بسیاری از مدیران ما از فرهنگ ائمه‌اطهار(ع) آگاهی چندانی ندارند.

وی افزود: دانشگاهیان و محققان ما باید در زندگی ائمه‌اطهار(ع) تحقیق و پژوهش کنند و نتایج این پژوهش‌ها به تأئید مراجع تقلید رسیده و به‌صورت دستورالعمل به وزارت‌خانه‌ها و ادارات و سازمان‌ها ارایه شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه لرستان افزود: انتقال مفاهیم امامت و ولایت باید از طریق مدیران به جامعه صورت بگیرد که متأسفانه مدیران ما در این زمینه دستشان خالی است.

وی ادامه داد: نگاه ما به امامت نباید فقط این باشد که امام است بلکه باید زندگی، سیره، روش و منش ائمه‌اطهار(ع) را استخراج و زندگی خود را بر مبنای رفتار امام تعیین کنیم.

وی از محققان و اندیشمندان خواست در مسائل امامت پژوهش کنند و حقایق دین و ولایت را به مردم معرفی کنند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.